הגרעין החדש של עזרא: "דרור"

במסע לילי אל מצדה התבשרו חניכי תנועת הנוער על שם הגרעין החדש. מזכ"ל התנועה: "הרימו את דגל הזהות האישית של כל יהודי באשר הוא"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/05/11 09:21 יט באייר התשעא

הגרעין החדש של עזרא: "דרור"
עידו בן פורת, צילום: עידו בן פורת

חניכי תנועת עזרא מרחבי הארץ התכנסו לפנות בוקר (שני) לטקס סיום המסע לרגלי המצדה במדבר יהודה. שם הגרעין החדש: "דרור".

מידי שנה, בטקס מרגש, מקבל הגרעין החדש שם ומשימה במסגרתה עליו ליצור פעילות ומוקדי הגשמה התנדבותיים סביב הנושא השנתי של התנועה. הטקס מציין את סיומו של "מסע הגרעין" השנתי שעוברים קרוב לאלף חניכי קבוצת אורות בכיתה ט'. תחילת המסע במוצאי השבת האחרונה, ומטרתו להעביר את החניכים מתקופת הילדות לבגרות, ולהכשירם לקראת כניסה לתפקידי ההנהגה בשכבה הבוגרת- חבריא ג'.

בטקס סיום המסע והענקת השם לגרעין, אמר בני פרינץ, מזכ"ל התנועה, כי ההתכנסות למרגלות המצדה, "המסמלת גבורה, דבקות בערכים, מסירות נפש וחירותו של העם היהודי. תִשָׂא את הערכים אותם היא מסמלת, הַיְשֶׁר לְלִבּוֹתֵנוּ".

פרינץ התייחס למגילת "חזון יחזקאל" שנמצאה על קלף בחפירות מצדה. "מול עינינו המשתאות, מתוך אבק הזמן המכסה את המצדה, מתברר לנו כי 'דבר אחד מדבריך אחור לא ישוב ריקם', נבואה זו של יחזקאל מהדהדת באוזנינו ומלווה אותנו בראותנו את תקומת ישראל בארצו", אמר.

"האדמה הספוגה בדמם של אנשי מצדה ולוחמיה, רועדת תחת רגלינו, המנהיגים הבאים של התנועה, בבואנו לקבל אחריות ולהמשיך את רוח המסירות שהמקום מסמל", אמר פרינץ והעניק לגרעין החדש את שמו- "דרור" ואת המשימה המוטלת על חבריו: להרים את דגל הזהות האישית של כל יהודי באשר הוא, ובכך מקווים בתנועה לקדם את החברה הישראלית.

תמונה בגלריהתמונה בגלריהתמונה בגלריהתמונה בגלריהתמונה בגלריהתמונה בגלריה