האם האפיפיור הסתיר את הצלב מפני עוזרת הנשיא?

הוואטסאפ מכה שוב? סיפור שמתרוצץ בשעות האחרונות ברשת מספר על קידה מיוחדת שהעניק האפיפיור לעוזרת הדתיה של הנשיא. אנו בדקנו את העובדות עבורכם

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 06/09/15 17:00 כב באלול התשעה

האם האפיפיור הסתיר את הצלב מפני עוזרת הנשיא?
חיים צח לעמ, צילום: חיים צח לעמ

תחילתו של הסיפור היא בנסיעתו של נשיא המדינה, ראובן ריבלין לרומא למפגש עם האפיפיור. על פי הנהלים הצטרפה אליו למסע הרל"שית הוותיקה של בית הנשיא, רבקה רביץ במהלך הערב צילם צלם לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח את התמונה המדוברת שזכתה היום לסיפור מלא "קידוש השם" שהסתובב ברשתות החברתיות.

על פי הסיפור, לפי כללי הטקס, כשפוגשים את האפיפיור צריך לקוד קידה קלה וללחוץ יד. רבקה רביץ, ראש הסגל של רובי ריבלין, הגיעה והסבירה לו שלפי ההלכה אסור, היא שמה את הידיים מאחור, כפי שרואים בתמונה, ולא קדה, בגלל הצלב. וכאן, לא פחות ולא יותר, האפיפיור קד קידה בפניה והסתיר את הצלב, והתנצל, ואמר לה שאף פעם לא ידע שיש כזו הלכה אצל היהודים. הסיפור זכה גם לכותרות שהיללו את קידוש ה' של הגב' רביץ ואת ההתלהבות מכך שהאפיפיור "השתחווה" לפניה.

המהדרים הוסיפו כי ריבלין אמר לו שהיא כלתו של אחד המנהיגים האורתודוקסים החשובים ביותר מהמאה האחרונה, כשהוא מתכוון לחבר הכנסת לשעבר, הרב אברהם רביץ.

אלא שמתברר שתלוי את מי אתם שואלים. בבית הנשיא הכחישו בתוקף את הסיפור והסבירו ל'כיפה' כי כל האישים הרשמיים מיודעים מראש כי הגב' רביץ לא לוחצת יד כולל האפיפיור. בנוסף, כל אחד מהאורחים זכה לקידה באותו האופן עם אותו מנח יד. עוד הוסיפו מבית הנשיא כי הגב' רביץ לא דיברה כלל עם האפיפיור כמו גם יתר המשלחת.

לעומת זאת, הגב' רבקה רביץ עצמה אמרה בשיחה ל'כיפה' כי אכן בדרך כלל האישים מיודעים מראש שהיא אינה לוחצת יד אך הפעם משום מה ההודעה לא הועברה והאפיפיור לא ידע מהעניין, "אמרתי לו שלא אוכל ללחוץ את ידו בגלל שאני דתיה. הוא הבין וכיבד וקד. אחר כך הוא אמר שלא ידע שיש מנהג כזה", מספרת רביץ.

לדבריה, אכן ריבלין התערב בשיחה והתעקש שהמתורגמן יסביר לאפיפיור שחמיה, הרב אברהם רביץ היה אחד מהמנהיגים הדגולים ואף חזר על כך פעמיים.

בבית הנשיא סירבו להגיב לדברים ואמרו כי תגובתם נותרת כפי שהייתה.