דירוג משרדי הפרסום השנתי:קלמן V מפתיע

דירוג משרדי הפרסום והמפרסמים. אסם וכללית מחוץ לטבלה, יפאורה ומאוחדת בפנים. את הטבלה מובילים שטראוס, תנובה ויוניליבר. חברת הפרסום גל אורן במקום השלישי בדירוג המשרדים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 03/02/14 16:37 ג באדר א'

דירוג משרדי הפרסום השנתי:קלמן V מפתיע
Shutterstock, צילום: Shutterstock

היום (ב') מתפרסמת טבלת הנתונים של 'יפעת' העוקבת אחרי שוק הפרסום הדתי. את הפרסום מובילה קבוצת שטראוס עם השקעה בפרסום של 6.38 מיליוני שקלים במהלך 2013, 44% לעומת 2012.

במקום השני עומדת תנובה עם השקעה של 4.76 מילון ש"ח, יוניליוור במקום השלישי עם 4.47 מיליוני שקלים, רשת 'יש' השייכת לשופרסל ממוקמת במקום הרביעי עם 3.95 מיליון, יפאורה רושמת כניסה ל10 המפרסמים המובילים עם השקעה של 1.66 מיליון ש"ח.

השנה יצאו מהטבלה שני גופי מסחר גדולים ומשמעותיים, קבוצת אסם ושירותי בריאות כללית כשבמקביל נכנסו אל הטבלה: יפאורה תבורי וקופת חולים מאוחדת.

את רשימת משרדי הפרסום מובילה משרד הפרסום 'בולטון פוטנציאל' עם השקעה של 21.76 מיליון ש"ח, אפיקים במקום השני בהשקעה של 14.45 מיליון, במקום השלישי מתמקם משרד הפרסום גל אורן BSD, בהם מפלגת הבית היהודי נעזרו בבחירות הכלליות לפני שנה ובבחירות המקומיות עם 13.48.

במקום הרביעי נמצא משרד הפרסום מימד עם השקעה בפרסום של כ- 11 מיליוני שקלים. במסגרת העבודה עם החברה המרכזית למשקאות, השיק המשרד במגזר הדתי את הגבינה הצהובה בעלת כשרות מהודרת וללא חומרים משמרים - נעם, מבית טרה. מפרסמים בולטים נוספים העובדים עם פרסום מימד הם יוניליוור, סנו, אסם ועוד.

מי שהפתיע השנה את המדד באופן גורף, הוא המשרד הצעיר "קלמן V". המשרד הצעיר שעוד לא מלאו לו שנתיים, הפתיע כששבר לראשונה את מחסום השנים של המדד ונכנס לעשירייה הראשונה לצד המשרדים הוותיקים.