בין מצטייני הנשיא: כתב עולם קטן אביעד חזני

כתב 'עולם קטן' סגן אביעד חזני זכה הבוקר (יום העצמאות) לקבל את אות הקצין המצטיין מידי נשיא המדינה שמעון פרס. " מי היה מאמין שהנער שרץ על הגבעות וברח מחיילים בזמן ההתנתקות יזכה למעמד הזה?!", כתב חזני בהתרגשות

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 06/05/14 14:41 ו באייר התשעד

בין מצטייני הנשיא: כתב עולם קטן אביעד חזני
חיים צח לעמ, צילום: חיים צח לעמ

כתב 'עולם קטן' וקצין הרבנות הצבאית סגן אביעד חזני זכה הבוקר (יום העצמאות) לקבל את אות הקצין המצטיין מדי נשיא המדינה שמעון פרס, זאת במעמד 120 החיילים המצטיינים ובמעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, הרמטכ"ל בני גנץ ואלופי המטה הכללי בעבר ובהווה.

הטקס נפתח במטס כבוד מיוחד של מבנה מסוקי קרב של חיל-האוויר, כהצדעה ל-120 החיילים המצטיינים המייצגים את כלל זרועות הצבא, שנבחרו בקפידה והומלצו ע"י מפקדיהם לקבל אות הצטיינות מהנשיא על שירות משמעותי ותרומה יוצאת דופן לצה"ל ולמדינת ישראל. לאחר מכן אמר הנשיא כי "אתם ההוכחה שגם בהיעדר שפע כמותי ניתן להגיע להצטיינות איכותית. אתם בנותיו ובניו של עם שרק לפני יובל ידע שואה ומאז גם ידע מלחמות. אתם בנים לעם שגדל לארבע כנפות תבל וקיבץ גלויות לעשותם עם אחד", הוסיף. "אתם 120 המצטיינים בצבא שהסטנדרט שלו נמצא ברף העליון של התנדבות וחירוף נפש, אתם משמשים מופת לחבריכם".

"סיכת ההצטיינות שאנו מעניקים לכם היא אות להערכה רבה שאנו רוחשים לכם וגם לציפייה ממכם", אמר הרמטכ"ל בני גנץ. "עם שוך התרועות והטקסים שובו ליחידותיכם כמורי דרך, יהיה עליכם להיות 120 לפידים של מצוינות. עם ישראל כולו נושא אליכם עניים, גאה בכם ומברך אתכם".

חזני עצמו הגיב בהתרגשות למעמד ואמר "הבוקר זכיתי לקבל את אות הקצין המצטיין מנשיא המדינה. מי היה מאמין שהנער שרץ על הגבעות וברח מחיילים בזמן ההתנתקות יזכה למעמד הזה?! אני לא שוכח לרגע כי ההצטיינות ניתנה לי על סמך העבר, אולם היא מחייבת אותי לעתיד. להמשיך, בלי נדר, בעשייה אמיתית למען חברה מתוקנת ומאוחדת, בצבא או מחוץ לו".

את תמונתו של אביעד חזני יחד עם נשיא המדינה, שיתף פרס בדף הפייסבוק שלו.