אמילי עמרוסי: עברתי תקיפה מינית בפייסבוק

סכסוך בפייסבוק בין חיים לוינסון לאמילי עמרוסי חצה גבולות. לוינסון לעג בפוסט בוטה ביותר למאמר של עמרוסי, עמרוסי בתגובה טוענת: הוא תקף אותי מינית. אגיש תלונה במשטרה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 12/08/15 14:33 כז באב התשעה

אמילי עמרוסי: עברתי תקיפה מינית בפייסבוק
Shutterstock, צילום: Shutterstock

כתבת ישראל היום אמילי עמרוסי טוענת שעיתונאי הארץ חיים לוינסון תקף אותה מינית וכי תגיש תלונה במשטרה, זאת בעקבות פוסט בוטה בו לעג לוינסון על מאמר שכתבה בנוגע לחינוך מיני.

ביום ראשון האחרון העלתה עמרוסי פוסט ארוך בו כתבה כיצד היא סיפרה לילדה בן התשע בעדינות נושאים בחינוך מיני וכיצד באים ילדים לעולם. הפוסט זכה לתהודה גדולה, לכאלפיים לייקים, מאתיים שיתופים ומאות תגובות, שרובן אוהדות.

מי שלא אהב במיוחד את הפוסט היה כתב השטחים של הארץ, חיים לוינסון, המצוי זה מספר חודשים בסכסוך עם עמרוסי, סכסוך אותו ביטא בפוסטים בהם לעג לכתיבתה. אתמול פרסם לוינסון פוסט משלו, בו כתב בפאתוס את גרסתו לפוסט של עמרוסי. בפוסט כתב לוינסון בצורה בוטה ביותר כיצד הוא רואה את דבריה של עמרוסי, ובין היתר תיאר סצנות לועגות ובוטות מחייה הפרטיים של עמרוסי ושל בעלה.

הגולשים הנזעמים פרסמו מאות תגובות נגד לוינסון. בין היתר נכתב בפוסט שפורסם בקבוצת הפדלחושיות "חיים לוינסון פרסם היום בפייסבוק פוסט דוחה, שוביניסטי, בהמי ועוד ועוד , שמכוון ישירות לאמילי עמרוסי ולמרבה הצער גם לבן זוגה האלמוני. לוינסון לקח פוסט שעמרוסי פרסמה אתמול המתאר שיחה עם בנה על נושאים הקשורים בחינוך למיניות בגיל צעיר. הפוסט של אמילי בין אם הוא מוצלח ובין אם לא, היה תמים ובעל כוונות טובות. לוינסון לקח אותו והפך אותו לגהנום סקסיסטי ודוחה ובעל אסוציאציות מיניות הקשורות לעולם דימויים השייך לימין המתנחלי בצורה משפילה ונמוכה במיוחד".

גם לוינסון הבין ככל הנראה כי הגזים, ופרסם מספר שעות מאוחר יותר התנצלות בפני עמרוסי. "לפני כמה שעות העלתי פיליטון סאטירי קצר הלועג לאמילי על ההדרכה המינית שסיפקה לילדיה. האמת אני עדיין חושב שזה מצחיק, אבל גם עובר את גבול הטעם הטוב. הגזמתי בלעג האישי של אמילי אז אני מבקש מכל מי שקרא, ומאמילי כמובן, את סליחתם. אמילי פירסמה טקסט אישי ואני ניצלתי את זה כדי להגחיך אותה. זה לא ראוי ואני מתחרט על כך!".

כאן נראה היה שהסאגה הסתיימה, אך מתברר כי עמרוסי הפגועה לא התכוונה לוותר. לפני כשעה (ד') פרסמה עמרוסי סטטוס ארוך בו תקפה בחריפות את לוינסון וטענה כי הפוסט שלו הינו תקיפה מינית לכל דבר.

"לא קל לפרסם את זה. אני עושה את זה מתוך הצדעה לכל הנשים האמיצות שסללו את הדרך - לינור אברג'ל ואורלי אינס ואלפי הגיבורות - וכדי להגיד לנשים אחרות שאפשר להתלונן, לעמוד על כבודך ולא לשתוק", כתבה עמרוסי.

"לפני יומיים עברתי תקיפה מינית. היא היתה כואבת, משפילה, ביזתה אותי כאדם, והכי חמור - היתה פומבית. היו אלפים שעמדו וראו אותי בעירומי, מושפלת כחפץ, כמאה מהם גם מחאו כפיים בלוחצם על כפתור הלייק. התקיפה פגעה בכבודו של האיש שלי ובכבודם של ילדיי. היא חיללה את קדושת הנישואין שלי, את האהבה ביני לבין אייל, במעשה שאין עליו מחילה. התוקף הוא עיתונאי "הארץ" חיים לוינסון".

עמרוסי כותבת כי לא התכוונה לכתוב כלום, אך לאחר שכתבו שהיא אשמה ושהיא התחילה מכיוון שפרסמה פוסט בנושא הדרכה מינית לילדים, היא החלטה לפרסם את הסטטוס. היא מציינת דברים חריפים שאמר המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ למגישת רשת פוקס מייגן קלי, וכותבת "אני רוצה לקוות שגם הדברים המיזוגניים והסקסיסטיים של עיתונאי "הארץ" כלפיי יזכו למחאה. הוא אמנם לא מועמד לנשיאות, ואני לא מגישה בפוקס, אבל האדם הזה - שמקבל משכורת מבית שוקן, העיתון שניסה למכור לנו חדשות יחד עם איבר מין מדבר - לא נתפס בפליטת פה כמו טראמפ, אלא ישב וניסח פוסט ארוך, תיקן ומחק, גם ערך אחרי שהיה באוויר, הוסיף ותיבל. הפוסט היה באוויר כמה שעות טובות".

"מה שאני עושה כאן הוא תכל'ס די מביך", מוסיפה עמרוסי. "למה אני מגנה על עצמי בעצמי ולא מחכה לאבירים אחרים? כי הם עוד לא באו. הכבוד שלי מוטל בפינה, מרוט וכאוב, אז אני אקום להגן עליו. וזה מאבק של כולנו. לא יכולה לדמיין אישה כלשהי שהייתה כותבת דבר כזה על גבר כלשהו.

"הפוסט, שנמצא כאן בצילומים, נמחק אחרי לחץ ציבורי ומשפטי. מתוך אותו לחץ פורסמה גם התנצלות חצי צינית-לעגנית. מתוך אלפי הדרכים האפשריות, לא קיבלתי ממנו שום התנצלות ישירה או משהו אחר שיכפר על הזוועה שאני עוברת. אם מישהו חושב שאני רק מעצימה אותו בפוסט הזה (מאכילה את הטרול) הוא כנראה לא מבין מה משמעות החוויה שעברתי, כאישה דתייה, כעיתונאית, כאדם".

עמרוסי מציינת כי היא מתכוונת להגיש תלונה במשטרה בנוגע לפוסט. "בעוד שעה קלה אגיש תלונה במשטרת ישראל על הטרדה מינית", ומציינת בעודה מצרפת את הפוסט של לוינסון כי "זהו חומר קשה שמערכת האכיפה הישראלית תחליט אם הוא הטרדה מינית". בסוף הפוסט סיכמה וכתבה "אחרי שאהיה עם תלונה ביד וארגיש הרבה יותר טוב, עדיין אתהלך מוטרדת מהמחשבה שלאיש הזה יש בת קטנה".

פנינו לחיים לוינסון לבקשת תגובה, והוא מסר כי "הפוסטים שלי מדברים בעד עצמם"