אלעד מלכא הגיש את התפטרותו מעיריית ירושלים

חבר המועצה ומחזיק תיק הנוער, הגיש לראש העיר ניר ברקת את התפטרותו בשל רוטציה פנימית בהתעוררות ירושלים. "אני לא עוזב, אני רק מסיים תקופה"

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 31/05/16 09:56 כג באייר התשעו

אלעד מלכא הגיש את התפטרותו מעיריית ירושלים
באדיבות המצולם, צילום: באדיבות המצולם

חבר מועצת עיריית ירושלים מטעם תנועת 'התעוררות ירושלים' ומחזיק תיק הנוער בעיר, אלעד מלכא, הגיש את התפטרותו מהמועצה בשל הסכם רוטציה פנימי בתוך הסיעה. מלכא שהיה בשנתיים וחצי האחרונות חבר מועצה מפנה את מקומו ליואב ייבין.

במכתב הפיטורין שהגיש לראש העיר ניר ברקת כתב מלכא, "3017 שנים לאחר שהגיע דוד המלך לירושלים, ניתנה גם לי, הקטן, הזכות לקחת חלק בהנהגתה של העיר. זכיתי להיות מנושאי לפיד הנהגתה של ירושלים אשר כבה בשנת 70 לספירה ואשר חזר לדלוק במאה ה 20. בראשית דברי אני רוצה לומר תודה עמוקה ל 27,000 תושבי ירושלים אשר האמינו בחבריי בכלל ובי בפרט ונתנו לנו את הזכות הזו".

מלכא התייחס לפעילותו בעיר וכתב "בירושלים כמו בירושלים, שאלות זהותה של העיר וגיוון פניה עלו על שולחננו תדיר. החתירה למען לחירותם של תושבי ירושלים לעצב בעצמם את אורח חייהם הדתי והלאומי ליוותה אותי מרגע כניסתי למועצה ועד עתה".

"אני מסיים היום את תפקידי ברגשות מעורבים. מצד אחד השחרור מעולו של ציבור, מהמחויבות העמוקה שחשתי כלפי תושבי ירושלים. מצד שני, בשנתיים וחצי האחרונות התאהבתי בסיוע לתושבי העיר. כל פניית ציבור שנענתה הפיחה בי תחושת סיפוק והנאה, כל התקדמות וחידוש שיצרנו עבור בני הנוער העלו חיוך על פניי. כולי תקווה שמילאתי תפקידי נאמנה ובהתאם לציפיותיהם של תושבי העיר, של נושאי הלפיד של ירושלים שקדמו לי ושל כל מי שירושלים שחשובה בעיניו" כתב מלכא שהצהיר: "אני לא עוזב, אני רק מסיים תקופה. שירות הציבור בכלל וירושלים בפרט ימשיכו להיות בראש מעייני גם בהמשך. בעשיה קהילתית, חברתית וציבורית".

מלכא איחל הצלחה למחליפו יואב בקשי ייבין. "איש אשכולות שחינוך, מקצוענות ואהבת ירושלים הן רק חלק מהתכונות שניחן בהן ושיעזרו לו לשרת את תושבי העיר בצורה הטובה ביותר. אני שקט שאני יודע שהוא מחליפי בתפקיד".