איזור התעשייה: הכירו את נחמי שלום, סמנכ"לית תוכן ב"גלי ישראל"

היא חושבת שלעבוד ב"גלי ישראל" זו שליחות, מסבירה כי בניית לוח שידורים היא לא עסק כל כך פשוט כמו שחשבתם - ומאמינה שכולכם סתם ממהרים להספיד את התקשורת המסורתית

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/11/13 18:02 ג בכסלו התשעד

איזור התעשייה: הכירו את נחמי שלום, סמנכ"לית תוכן ב"גלי ישראל"

נחמי שלום (29), רווקה, היא סמנכ“לית התוכן של תחנת הרדיו ”גלי ישראל“.

איך התחלתי, מה עשיתי קודם: התחלתי מלמטה- מיד כשסיימתי את לימודי התקשורת במכללת אריאל (היום 'אוניברסיטת אריאל') בהתמחות טלוויזיה וקולנוע, התחלתי עבודת סטאז' כמפיקה בתכנית 'תיק תקשורת' בטלוויזיה החינוכית, שם נפגשתי לראשונה מקרוב עם כל ה"מי ומי" בתקשורת הישראלית. באותה תקופה הוקמה תחנת הרדיו "גלי ישראל". בתחילת הדרך השתלבתי כמפיקה של תכניות האקטואליה בבוקר, משם עברתי די מהר לתפקיד עורכת התוכנית "ישראל הבוקר" עם קווה שפרן ותוכניות נוספות. לאחר ביצוע תפקידיי עריכה שונים, הוצע לי לנהל את מחלקת התכניות ברדיו, תפקיד אותו אני ממלאת עד היום.

הישגים מרכזיים שאני גאה בהם: תפקיד ניהול התכניות מציב אתגרים רבים, החל מבניית לוח שידורים אטרקטיבי לקהל המאזינים המגוון בציבור הלאומי והדתי, דרך ניהולן השוטף של התכניות ביום-יום ועד להפקת לוחות תוכניות ייחודיים לחגים ולימים מיוחדים. רצועת האקטואליה שלנו ב"גלי ישראל", עם מגישים כמו קלמן ליבסקינד, אראל סג"ל, שרה ב"ק, אלעד קינסט ועוד, גורמת לי גאווה רבה וסיפוק.

אנשים לא יודעים, אך בניית לוח שידורים לתקופת החגים (חגי תשרי, פסח, ימי הזיכרון והעצמאות וכו') דורשת שבועות רבים של הכנה מוקדמת, אין ספור תיאומים, הקלטות ועריכות. יחד עם זה, לפתוח את הרדיו בערב חג, בימי חול המועד או בימים מיוחדים אחרים, ולהאזין לתוצר הסופי של תכניות ייחודיות ומקוריות גורם לי לסיפוק אדיר. והאמת, אין יותר כיף מאשר לקבל תגובות של מאזינים וחברים למשדרים שהגיתי והוצאתי אל הפועל אחרי עבודה קשה.

אין ספק שלעבודה ב'גלי ישראל', מתווסף מימד של שליחות. אנחנו עושים כאן משהו משמעותי וערכי שלהערכתי לא קיים באף כלי תקשורת אלקטרוני אחר בישראל.

רגע אחד לנצור: בתחילת דרכי ברדיו, בערב בו אישרה הממשלה את עסקת שליט, מצאתי את עצמי עוברת ברגע אחד מעבודה שגרתית של עריכת יומן הבוקר, לעריכה של גל פתוח שנמשך אל תוך הלילה. במהלך השידור ההתרגשות הייתה גדולה, באותו זמן אתה עסוק בעבודה ולא חושב על כלום. רק אחרי שהכול נרגע, הבנתי שהייתי חלק מערב היסטורי.

מה את עושה כשאת קמה בבוקר: הדבר הראשון, פותחת 'גלי ישראל', מתעדכנת בחדשות ומוודאת שהעולם והרדיו נשארו בדיוק כמו שעזבתי אותם...

מה את הכי שונאת בעבודה שלך: את התלות הנוראה שלי בנייד שמחובר אלי כמו אינפוזיה.

איך נראית השבת שלך: הזדמנות לפגוש אנשים ומשפחה שאין לי זמן לפגוש כל השבוע. הרבה עיתונים ותמיד ספר טוב. שבת היא המטען שלי לכל השבוע.

מודל לחיקוי במקצוע: אודי לאון, מנהל תחום תכניות מועדפות וגיוון חברתי ותרבותי בזכיינית 'קשת' בערוץ 2. היה מרצה שלי לתסריטאות באריאל וליווה את סרט הגמר 'דתוהו' שהפקתי בתואר הראשון. ממנו קיבלתי את ההסתכלות העמוקה והשימוש בשפה הערכית לניתוח התקשורת הישראלית.

איפה את בעוד עשר שנים: עדיין בתחום התקשורת - בעולם התוכן. אולי עוד אחזור לאקטואליה (עדיין לא עבר לי הג'וק...).

איך את רואה את מצב התעשייה בימינו: למרות ההספדים שנשמעים מכל כוון על העיתונאות המסורתית, אני רואה בדעיכה שלה גם הזדמנות לצמיחה של מדיומים חדשים הפונים לקהלים ייחודיים ומשמיעים קולות מקוריים ומגוונים. את הרדיו מספידים כבר שנים, אבל העובדות בשטח הן שהרדיו הוא כלי התקשורת היחיד שלא ניזוק ולא דועך, הרדיו חי, קיים (וגם בועט!). יש לי הזכות לעבוד במדיה אינטימית שמדברת לאנשים, לא כותבת, לא משדרת, אלא מדברת לאדם שנמצא ברכב, בבית, בעבודה. למי שאינו מהתחום אולי קשה להבין עד כמה זה כיף לעשות רדיו.