אזור התעשייה: הכירו את אור רייכרט

רייכרט הוא שותף וסמנכ"ל קריאייטיב במשרד הפרסום "זליגר-שומרון-רייכרט", קריקטוריסט פוליטי וא-פוליטי ואפילו קומיקסאי. עסוק? הוא רק רוצה עוד כמה שעות ביום כדי להספיק לצייר את מה שהוא רוצה

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/07/13 14:53 כה בתמוז התשעג

אזור התעשייה: הכירו את אור רייכרט

אור רייכרט (29.8), נשוי לרעות ואבא לטליה (6), מרדכי (4) ורוני (0.8). מתגורר בנוף איילון. שותף וסמנכ"ל קריאייטיב במשרד הפרסום "זליגר-שומרון-רייכרט", קריקטוריסט פוליטי וא-פוליטי, קומיקסאי, ארט, מעצב ומאייר ובעל הדף "קריקטורה יומית ושאר ירקות".

איך התחלתי: התחלתי את הקריירה בתור מורה. ציירתי קומיקס בדפי העבודה לילדים. ההוראה נתנה לי כלים מעולים להמשך הדרך, אבל הוראה כהוראה לא התאימה לי. הבנתי שקריירה באיור וקריקטורה זה אפשרי בימינו רק כתוספת אז הלכתי ללמוד גרפיקה. תוך כדי הלימודים, התחלתי לעבוד כגרפיקאי ב“מקור ראשון“ היומי (ששם התחלתי את הקריקטורה היומית שלי, שעברה אח"כ לפייסבוק).

סיימתי את לימודי הגרפיקה והתחלתי ללמד גרפיקה במקום בו למדתי. לאחר תקופה במקור ראשון ובמכללה לגרפיקה, הפכתי לעצמאי. לאחר שנה וחצי, התחלתי לעבוד כביצועיסט בגליקמן-נטלר-סמסונוב, אחד ממשרדי הפרסום הגדולים בארץ, שם התאהבתי במקצוע הפרסום, ובפרט בקירייטיב.

לאחר שנה וחצי קיבלתי הצעה מ"אפיקים" לבוא להיות גרפיקאי על תקן ארטדיירקטור - מעצב ומוביל קמפיינים פרסומיים. מיתגתי את בית שמש, את בנק פאג"י ועוד חברות גדולות במשק - למגזר החרדי. לאחר שנה, איתן זליגר, מ"זליגר שומרון תקשורת" ראה עבודות מיתוג שלי בדף שלי "קריקטורה יומית ושאר ירקות של אור רייכרט" בפייסבוק וקרא לי לבוא ולהוביל פרסומית ועיצובית את המירוץ של זבולון אורלב לראשות הבית היהודי. מפה לשם, בנט צץ, והוא הגיע מקום אחד לפנינו.

העבודה עם אמנון שומרון ואיתן זליגר היתה פורה ויפה, ושנה וחצי לאחר המפגש הראשון שלנו, החלטנו להרים שותפות במשרד פרסום.

הישגים מרכזיים שאני גאה בהם: זכיתי יחד עם המעצב עידו שוורצמן, בתחרות קריאייטיב בינ"ל, וזכינו לשפוט בתחרות בינ"ל לעיצוב ופרסום. כמו כן, הוצאתי את שני ספרי ”התנאים“. אני גאה בשני הספרים האלו, מכיוון שאני יודע שלחלק מהילדים, הציורים שלי הם הגירסא דינקותא של איך נראה רבי עקיבא ושאר התנאים.

זכיתי בתחרות "מעצבים זכרון", לכרזה הממלכתית. כרזה שעיצבתי במסגרת התחרות של יד ושם זכתה במקום שלישי בשנה שעברה.

והכל התאפשר בתמיכתה המדהימה של אישתי רעות.

פספוס אחד בקריירה: לא הלכתי למאסטר שף. אני חושב שאני יכול לקחת את זה בצליעה קלה. אתם מוזמנים לשבת.

רגע אחד לנצור: כשהספר שלי, "הספר הגדול לציור וקומיקס" מתפרסם בידיעות, בטור רבי המכר, מתחת ללאה גולדברג ומעל דויד גרוסמן.

מה אני עושה כשאני קם בבוקר: מודה לה' על כל הטוב, שותה קפה, מתעדכן וחושב על קריקטורה להיום, לאו דוקא בסדר הזה.

מה אני שונא בעבודה שלי: שאין לי מספיק זמן להכל. יש לי יותר רעיונות מזמן לבצע אותם.

איך נראית השבת שלי: אין יותר רלוונטי לימינו מאשר ששת ימים תעבוד ובשביעי שבת. כיבוי סוויץ' טוטאלי, מוורקהוליק לרוגע של עונג שבת. זמן אמיתי עם המשפחה. לימוד פרשת שבוע עם הילדים סביב שולחן השבת ושאיבת אנרגיות לעוד שבוע.

מודל לחיקוי: גדעון עמיחי. גם הוא התחיל כקריקטוריסט.

מה אתה אומר על מצב התעשייה: התעשייה בימינו מתפתחת יפה. עד לא מזמן, לא נספרנו. הגופים הגדולים מתחילים להבין שהציבור שלנו הוא פלח שוק בפני עצמו ויש להתייחס אליו ככזה ולהפנות אליו משאבים. אנשים אמיצים בתעשייה מפנים את תשומת הלב לאותם גופים, וכך המשק הקטן שלנו פורח.

מכיוון שישנה התעוררות, צריך אנשי קריאייטיב טובים - דווקא לציבור שלנו. כאלו שידעו להוביל מהלכים שיווקיים, בכל התחומים.ישנה השפעה מאוד גדולה בתחום הזה בעיצוב התודעה הישראלית לכן חשוב שחבר'ה צעירים ילכו ללמוד פרסום, על כל גווניו. אם זה באסטרטגיה ופלנינג, ואם זה בצד הקריאייטיב והעיצוב. תפתחו את הראש ותהיו יצירתיים!

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן