אזור התעשיה: הכירו את בנימין אלטשול

ההתנתקות גרמה לו להכנס למקצוע, בשבת הוא משתדל להתנתק מהתקשורת (גם הכתובה) ומה שהוא הכי לא אוהב, זה להמתין עם רעיון עד שגם הלקוח יתלהב. הכירו את : בנימין אלטשול, שותף ומנהל קריאייטיב במשרד הפרסום Rbes

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/01/16 13:45 ג בשבט התשעו

אזור התעשיה: הכירו את בנימין אלטשול

בנימין אלטשול, בן 29 נשוי לחנה ואבא לנתנאל (4.8) וטליה (1.4), גר בירושלים, במקור מאלעזר ועוד יותר במקור מאודסה, אוקראינה. שותף ומנהל קריאייטיב במשרד הפרסום Rbes (ארבעס), קופירייטר ומרצה לקריאייטיב ופרסום.

(צילום: באדיבות המצולם)

איך התחלתי, מה עשיתי קודם:

קצת אחרי ההתנתקות הבנתי את הכוח שיש לפרסום וקריאייטיב ככלי להעברת מסרים. התחלתי לחרוש כל בלוג אפשרי בנושא ונשאבתי לעולם הזה מהופנט מהעוצמה שיש למסר שכתוב נכון. לאחר סיום הלימודים בישיבת ההסדר בנהריה התחלתי לימודי תואר ראשון בניהול ושיווק ב'מרכז האקדמי לב' ובמקביל למדתי קופירייטינג ב'הבצפר' בתל אביב. ב-2010 התחלתי לעבוד במשרד הפרסום 'אשחר&ותקין' כקופירייטר והקמתי שם את מחלקת הקריאייטיב. במקביל היה לי טור בעלון מעט מן האור (ז"ל) בשם 'מדפים' בו הייתי מראיין אישיות מפורסמת על ארון הספרים שלה בבית.

הישגים מרכזיים שאני גאה בהם:

מעבר להצלחות בקמפיינים פרסומיים אני חושב שההישג המרכזי הוא ההקמה של החברה העצמאית שלי. יחד עם שותפתי רחלי אייזדורפר, הצלחנו להקים משרד פרסום לפי הדרך שבה אנחנו מאמינים עם דגש על קריאייטיביות, דיגיטל וטרנדים מובילים מהעולם. מבחינת קמפיינים אז דווקא המודעות לקבוצת 'תסמותק' של אמהות לילדים עם תסמונת דאון היה קמפיין שאני גאה בו.

פספוס אחד בקריירה:

מבחינתי ה"קריירה" שלי עוד בראשיתה כך שמוקדם להגדיר פספוסים. מקווה שהם לא יצטברו במהלך השנים ואדע לזהות אותם בזמן וללמוד מהם.

רגע אחד לנצור:

עשינו סרטון דיי מגניב למועצה הדתית תל אביב. סרטון אנימציה בסגנון רטרו של משחקי מחשב בתחילת שנות ה-90. כיוון שנושא שירותי הדת לא זוכה לאהדה גדולה בציבור התל אביבי אז התגובות ברשת היו בסגנון של: "סרטונים מגניבים לא יעזרו לכם חבורה של פרימיטיביים" או "זה שאתם עושים סרטונים יפים לא אומר שאתם לא גנבים שמתערבים לנו בחיים" וכדו'. כך שגם לאויבים הגדולים של הרבנות בכל זאת יצאה מילה טובה על הסרטון...

מה אתה עושה כשאתה קם בבוקר:

מתעדכן בחדשות מהטוויטר ועובר על דפי פייסבוק שאני מנהל ללקוחות ובודק ששום דבר לא יצא משליטה במהלך הלילה.

מה אתה הכי שונא בעבודה שלך:

את ההמתנה. כשיש לי רעיון טוב בראש אני תמיד רוצה שיצא לפועל עכשיו ומיד. אבל המציאות מורכבת יותר מהתלהבות ראשונית וצריך לשמר אותה ולמכור את הרעיון ללקוח באותה מידה של התלהבות כמו ברגע שהרעיון נולד.

איך נראית השבת שלך:

באופן מפתיע כמעט ללא מדיה ותקשורת. אני משתדל לעבור על כל עלוני השבת והעיתונים במהדורות הדיגיטליות שעולות ברשת לפני השבת ולפנות את הזמן לספרים, משפחה וחברים.

מודל לחיקוי במקצוע:

דייוויד דרוגה. גאון פרסום שמצליח לעשות את מה שהוא חושב לנכון בלי שום דבר שיעצור אותו.

איפה אתה בעוד עשר שנים:

כאן. ממשיך להוביל את ארבעס לפסגות קריאיטיביות נוספות ויחד עם משרדים אחרים להוביל את עולם הפרסום המגזרי לכיוונים מקצועיים יותר.

איך אתה רואה את מצב התעשייה בימינו:

עולם הפרסום המגזרי עושה צעדים קטנים אך בטוחים לכיוונים יותר נועזים מכיפות מודבקות על דוגמנים בלונדיניים ויותר מרגשים מדגל ישראל שמוכר חופשה באילת.