אוריה בכרך מונה לסגן מפקד גלי צה"ל

רס"ן אוריה ברכך, בוגר המכינה הקדם צבאית בבית יתיר והישיבה התיכונית קרית ארבע מונה לתפקיד סגן מפקד גלי צה"ל. הוריו בין מייסדי היישוב בית אל. ב-1995 שכל את אחיו אוהד בפיגוע בוואדי קלט

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 13/10/14 11:02 יט בתשרי התשעה

אוריה בכרך מונה לסגן מפקד גלי צה"ל
Shutterstock, צילום: Shutterstock

רב סרן אוריה ברכך, בוגר המכינה הקדם צבאית בבית יתיר והישיבה התיכונית קרית ארבע מונה לתפקיד סגן מפקד גלי צה"ל. משפחתו הינם בין מייסדי היישוב בית אל.

רס"ן בכרך הוא בעל תואר שני בתקשורת מאוניברסיטת תל אביב, שימש בעבר כמפקד פלוגה בנח"ל החרדי ולאחר מכן כקצין חינוך וראש מדור מבצעים בחטיבת דובר צה"ל.

בילדותו שכל רס"ן בכרך את אחיו אוהד בפיגוע בוואדי קלט ב-1995, בו נרצח גם אורי שחור מרעננה. אביו, ד"ר אוריה בכרך, נמנה עם הפעילים המרכזיים במאבק נגד עסקאות שחרור מחבלים.

"תמיד הינו מסתובבים יחד. הינו חברים טובים", סיפר בכרך לפני 9 שנים על אחיו. "יום אחד, בקיץ 95, הוא הציע לי לצאת לטיול, אבל אני הבטחתי לחברים ללכת לטייל איתם בחולון, אצל סבתא של נצח. אהד אמר שזה לא נורא, 'רק תשמור על עצמך ואל תעשה שטויות', ויצא לטיול עם חבר לספסל הלימודים, אורי שחור.

"הם ירדו ל'וואדי קלט', ושם, על שפת הנחל, כשהם שוכבים על סלע ורק בגדי-ים עליהם, נורו שלוש יריות ממחבלים פלשתינים - שניים באהד ואחד באורי. המחבלים ברחו בחזרה ליריחו ושם הם חיים חופשיים עד היום הזה. אני כבר עשר שנים בלי אח גדול ובלי חבר יקר, והשנה אני מבקש שתבטיחו באמת שתזכרו תמיד, שלפני עשר שנים היה כאן יותר מאשר עוד נר זיכרון. היה כאן ילד נחמד, אמיתי ושמו אהד".