ספינת הדגל של הציונות הדתית מינתה ראש ישיבה חדש

הישיבה התיכונית הירושלמית "נתיב מאיר" מינתה ראש ישיבה חדש. הרב משה וויס - תושב עיר דוד ובוגר ישיבת אור עציון, יחליף את הרב דולי בסוק בתפקיד ראש הישיבה

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/07/22 15:21 טו בתמוז התשפב

ספינת הדגל של הציונות הדתית מינתה ראש ישיבה חדש
הרב משה וויס, צילום: דוברות ישיבות בני עקיבא

אחרי שלוש שנים, הרב דעואל (דולי) בסוק יסיים את תפקידו כראש ישיבת נתיב מאיר, ובמקומו יכהן הרב משה וויס. הרב וייס הוא תושב עיר דוד בירושלים, נולד וגדל בירושלים, בוגר מוסדות חורב וישיבת אור עציון, שירת בצה"ל ביחידות מובחרות וכיום סא"ל במילואים. על הבחירה לעמוד בראשות הישיבה אומר הרב וויס: "אני רואה צורך גדול לחבר את הנוער לתורה ויראת שמים, לנתינה ועשייה ואין מקום מתאים יותר לגדול בו כמו ירושלים". הרב לימד בישיבה התיכונית חורב כשני עשורים, וכיהן כראש ישיבה תיכונית תורה ומדע של המרכז אקדמי לב. 

"אני שואף שהישיבה תהיה רלוונטית לנוער של ימינו ולמשימות שעומדות לפתחו של הציבור הדתי לאומי"

הרב פרס את חזונו למקומה של הישיבה בחיי התלמידים: "אני שואף שהישיבה תהיה רלוונטית לנוער של ימינו ולמשימות שעומדות לפתחו של הציבור הדתי לאומי. אנחנו שואפים להצמיח תלמידים שמה שינחה אותם היא "על שלושה דברים העולם עומד: על התורה, על העבודה ועל גמילות חסדים. אנחנו מכוונים לכך שהישיבה תהיה עבור התלמידים מקום עם יחס אישי לכל אחד ע"מ שיממש את יכולותיו למען עם ישראל.

"במקביל אנחנו רוצים גם לתת לתלמידים כלים וידע נרחב במקצועות הליבה ע"מ שיכולו לצאת מהישיבה עם תעודה מכובדת שתסייע להם בעתיד לרכוש מקצוע ולהתפרנס בכבוד ובכך לתרום לחיזוקה ופיתוחה של מדינת ישראל". 

נתיב מאיר היא "מספינות הדגל של הציונות הדתית וישיבות בני עקיבא"

הרב וויס הסביר מהם לדעתו האתגרים בחינוך במאה ה-21: "היום אנשים שואלים קודם כל מה יעזור לי, יקדם אותי, יפרסם אותי. אני סבור שצריך לגדל אנשים שדואגים לכלל עם ישראל ושהצרכים שלו הם בראש מעיניהם לפני הצרכים הפרטיים שלהם". הרב וויס הצהיר כי הוא סבור שישיבת נתיב מאיר היא "מספינות הדגל של הציונות הדתית וישיבות בני עקיבא" וכי זוהי זכות גדולה עבורו להיכנס לתפקיד זה.