שיתוף פעולה בירושלים: הרצל יחזקאל הצטרף ליוסי חביליו

איש הבית היהודי חבר לרשימתו של המועמד לראשות העיר, ויהיה במקום השני ברשימתו בבחירות העירוניות. חביליו: "אפשר ללכת יחד, למרות ההבדלים". יחזקאל: "באים משני קצוות וניפגש במרכז"

חדשות כיפה דויד ליבנה 08/05/18 09:18 כג באייר התשעח

שיתוף פעולה בירושלים: הרצל יחזקאל הצטרף ליוסי חביליו
משתפים פעולה: תמי טננבוים, יוסי חביליו, דלית ארמוזה, הרצל יחזקאל, צילום: אור דוגה

תנועת "מצילים את ירושלים", בראשות המועמד לראשות העיר יוסי חביליו, הכריזה אמש (ב') על שיתוף פעולה פוליטי לקראת הבחירות הקרובות, במסגרתו תוקם רשימה משותפת עם קבוצת "הבית הירושלמי" של אנשי הציונות הדתית. 

את תנועת "הבית הירושלמי" מוביל הרצל יחזקאל, איש הבית היהודי ויועץ שרת המשפטים איילת שקד ולשעבר יו"ר מנהלת הר חומה. הרצל יחזקאל יהיה מספר 2 ברשימה.

"מדובר בשיתוף פעולה יוצא דופן בין החלקים השונים של הציבור הפלורליסטי בירושלים, שיתוף פעולה שמראה שאפשר ללכת יחד, למרות ההבדלים", אמר חביליו באירוע מיוחד שהתקיים במתחם התחנה, בו הכריז על החבירה ליחזקאל.

"אנחנו ביחד בגלל ערכים. מה שאנחנו עושים כאן, יכול לפתוח פתח לכולם. אם יש 80 אחוז שאפשר להתאחד סביבו, אנחנו רוצים את זה. זו המהות של החיים בירושלים, לעשות ויתורים. ללא ללכת להקצנה, אלא להתמקד במשותף.

"הרצל הדתי אומר שהוא מסכים שמתחם התחנה ייפתח בשבת, כפי שאני אשמח לסייע לו שמקום בשכונה שלו, לא ייפתח בשבת. גורמים אחרים דוגמת התעוררות היו בקואליציה שדרדרה את העיר אחורה, קואליציה שהביאה למצב שאפילו פתיחת מתחם התחנה בשבת נמצא בסכנה, אנחנו נאבק ביחד בעבור על התושבים ולא ניכנע לכל כפייה שהיא", הוסיף.

יחזקאל, שהפך למספר 2 ברשימה של חביליו, אמר: "לא קל לי להיות במקום של מאבק על פתיחת המתחם בשבת, אבל זה המחיר של לחיות יחד. בפגישות שערכנו עם יוסי חביליו גיליתי מנהיג ישר והגון ואדם שעושה רבות בצד החברתי והחלטתי שצריך ללכת על המהלך. אפילו בבית שלי, הילדים שלי הופתעו מהמהלך, אבל אם אנחנו מאמינים בשיתוף אנחנו חייבים לוותר כדי שלא נהפוך לבני ברק. כמובן שהייתי רוצה שכולם ישמרו שבת, אבל אני לא רוצה לכפות ולא רוצה שיכפו עלי.

"אנחנו באים משני קצוות וניפגש במרכז, זו הדרך הנכונה להצעיד את ירושלים קדימה. היו גורמים שנכנסו לקואליציה שלא קידמו את העיר, צריך לעשות למען ירושלים ולכן אנחנו כאן. בקדנציה האחרונה העיר הלכה אחורה, רק ב-2017, 17 אלף תושבים עזבו אותה. ליבי נחמץ כשאני רואה שיש תחושה של אוכלוסיות שמדירים אותן. מדירים אוכלוסייה זו או אחרת.

"כולנו מכירים את מתווה ברקת, זה מתווה שנעשה במחשכים ונשנה אותו. אנחנו נשתף את הציבור בהחלטות חשובות שנוגעות באורח החיים של התושבים ולחיים היומיומיים. נעשה הכל למכן שקיפות ובכדי שתהיה כאן חברה אזרחית ושיתוף ציבור מלא.  

"אני רואה במהלך הזה, מהלך פורץ דרך ומקווה שהתושב בירושלים ידע לקבל החלטה ולהפוך את התנועה שלנו לתנועה גדולה כדי שנוכל להוביל את ירושלים למקום אחר. אני כאן, כי במישור המקומי אני שם את הפוליטיקה בצד ורואה את טובת התושב, ללא קשר למפלגות. לדוגמה הייתי שמח שלא היה מצעד גאווה, אבל כיוון שיש החלטה של בג"ץ אתמוך בכיבודה".