קיבלו כומתה וסיימו מסכת. צפו

לוחמי כפיר בני ישיבות ההסדר ערכו סיום מסכת במקביל לקבלת הכומתה, בטקס שהתקיים בגן הלאומי בבית שאן. ראש מדור לימוד תורה בצה"ל: "התורה יוצרת חיילים המקדשים שם שמיים בכל דרכיהם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/10/18 21:23 ט בחשון התשעט

קיבלו כומתה וסיימו מסכת. צפו
סיום מסכת בטקס, צילום: איגוד ישיבות ההסדר

טקס קבלת כומתה ללוחמי נחשון ושמשון של חטיבת כפיר שהתגייסו במחזור מרץ 18 התקיים הערב (ה') בגן הלאומי בבית שאן. בצורה סמלית, יחד עם הטקס סיימו הלוחמים בני ישיבות ההסדר מסכתות אותן התחילו ללמוד עם תחילת הכשרתם הצבאית, בהשתתפות למעלה ממאה לוחמים ובני משפחותיהם, אשר לקחו חלק במעמד המרגש.

הלוחמים, שקיבלו הערב את הכומתות המנומרות של חטיבת כפיר, הינם תלמידי ישיבות ההסדר מכל רחבי הארץ ובהן: קרית-שמונה, נהריה, דימונה, טפחות ומעלה לבונה מבית איגוד ישיבות ההסדר. עשרות הבחורים שלמדו באופן עצמאי מסכתות במשך כל הטירונות ערכו את הסיום בסיוע איגוד ישיבות ההסדר ובמעמד מפקד בא"ח כפיר סא"ל אורי לוי, רב הבא"ח, ראשי ישיבות ההסדר, צוות הר"מים ונציגי האיגוד.

(צילום: איגוד ישיבות ההסדר)

״חשוב לנו לתת לחיילים את האפשרות ללמוד ולסיים את המסכתות, עם סיום פרק ההכשרה האינטנסיבי״ מספר רב הבא״ח סרן יעקב יברוב, ״החיילים הקפידו ללמוד בכל זמן פנוי ובכל מזג אוויר על מנת לעמוד ביעד שהציבו לעצמם ולהמשיך להעשיר את עולמם הרוחני. אנו גאים בחיילים אלו המשלבים ספרא וסייפא באורחותיהם ומשקיעים את כוחם בלימוד התורה ובאימונים הצבאיים המפרכים".

סיום מסכת בטקס

סיום מסכת בטקסצילום: איגוד ישיבות ההסדר

לאחרונה, ייסד איגוד ישיבות ההסדר את "מדור לימוד תורה בצבא" (מלת"ב) במטרה לתת מענה תורני-לימודי לחיילי ההסדר המשרתים בצה"ל, ובמיוחד ביחידות העורפיות שם על פי רוב החיילים אינם מאוגדים במחלקת בני ישיבות. הרב ישראל דוצימינר, ראש המלת"ב, יוזם ויוצר תיאום בין הישיבות כדי למקסם את המענה והליווי עבור החיילים.

בשיתוף פעולה מלא עם הרבנות הצבאית שהציבה את לימוד התורה לחיילים כיעד מרכזי, המלת"ב מקיים ביקורים ושיעורים קבועים לחיילי הפרופיל העורפי הפזורים בבסיסים ברחבי הארץ, הבאת רבנים מישיבות ההסדר לשבתות אירוח בבסיסים עם תלמידי ישיבותיהם, וכן תיאום של ימי ישיבה בצבא לכלל חיילי ההסדר.

"בעקבות משובים שקיבלנו מהחיילים בשטח בשנים האחרונות, הקמנו מערך שבו אנו דואגים שכל חייל תלמיד ישיבה יקבל ליווי תורני קבוע ומסודר גם בזמן השירות הצבאי", מספר הרב ישראל דוצימינר ראש המלת"ב (מדור לימוד תורה בצבא). "השיעורים פתוחים לכלל חיילי צה"ל מתוך הידיעה כי החיבור בין התורה והצבא מצמיח חיילים חדורי תודעת שליחות והגנה על עם ישראל וארץ ישראל. התורה יוצרת חבורת חיילים בעלי מוטיבציה גבוהה לשירות המקדשים שם שמיים מתוך הגשמה של ערכי הציונות הדתית אותה הם לומדים וחיים".

שיעור תורה לפני הטקס

שיעור תורה לפני הטקסצילום: איגוד רבני קהילות

ראש מטה איגוד ישיבות ההסדר מולי יסלזון: "לימוד התורה בצבא הינו חלק מהותי מעצם היותנו בני ישיבות הסדר המשרתים במסלול שירות משולב. אנו משקיעים משאבים וזמן רב בהנגשת לימוד התורה בשירות הצבאי ובשמירת הקשר עם הישיבות לאורך כל תקופת השירות. לאור הפסוק "״ובלכתך בדרך, ובשכבך ובקומך״ אנו עומדים לצד חיילינו, מחזקים את רוחם ומעצימים את קדושת המחנה".