צפו: מתגייסי ישיבות ההסדר בריקוד של גיוס

בני ישיבות ההסדר המתגייסים בחודש מרץ הגיעו לבקו"ם ליום גיוס וחיול מרוכז, שובצו ליחידותיהם, רקדו לכבוד הגיוס ויצאו לישיבותיהם לעשות בהן את חג הפורים, לאחריו יחזרו ליחידות השונות ויתחילו את המסע

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/03/19 17:25 יב באדר ב'

צפו: מתגייסי ישיבות ההסדר בריקוד של גיוס
חיילי הישיבות בריקוד בשערי הבקו"ם, צילום: הרב דודי וינקלר, לב לחייל

הבוקר (ג') יצא אל הדרך גיוס מרץ 2019 של תלמידי ישיבות ההסדר. השנה, בפיילוט ראשוני המשותף לצה"ל ולאיגוד ישיבות ההסדר הוחלט לייעל את מערך הגיוס ולחסוך לתלמידי ישיבות ההסדר שכבר עברו את שרשרת החיול את הצורך לעבור את השרשרת שוב ביום הגיוס עם כל עם-ישראל כפי שהיה נהוג עד היום.

בפיילוט החדש, הגיעו בני הישיבות ליום גיוס המרוכז רק להם יחד עם בני משפחותיהם ורבני הישיבות. לאחר  שרקדו ושרו, הם פנו לקבל אל כלל הציוד האישי ולעלות על מדים. בסוף היום, עתידים התלמידים להשתחרר חזרה לישיבותיהם בכדי לחגוג את חג הפורים כהלכתו. בשבוע שלאחר פורים התלמידים יגיעו כל אחד ביום גיוסו ישירות למדור בני הישיבות וממנו יופנו ליחידותיהם. 

חיילי הישיבות בריקוד בשערי הבקו"ם

חיילי הישיבות בריקוד בשערי הבקו"םצילום: הרב דודי וינקלר, לב לחייל

סך הכל מתגייסים במועד מרץ כ-750 בני"שים. שאחוז מיצוי קרבי עומד על 100% ומעל 87% מהמתגייסים ישמשו בתפקידי לחימה. מדובר במועד הגיוס הגדול ביותר של בחורי ישיבות ההסדר ובו מתגייסים כמחצית מהבחורים המיועדים לגיוס בשנה הנוכחית.

בין המתגייסים, בלטו במיוחד 15 תלמידי ישיבת 'לב התורה' בבית שמש, כולם חיילים בודדים מצפון אמריקה שמתגייסים לגבעתי, תותחנים, צנחנים ותפקידים עורפיים.

מאיגוד ישיבות ההסדר נמסר: "אנו מברכים את תלמידינו לקראת גיוסם לצה"ל, מאחלים להם שימשיכו לעשות חיל, לקדש שם שמים ולתרום לעם ישראל בכל מקום ותפקיד בו ישרתו. במהלך השירות הצבאי הישיבות ומרכז לימוד תורה בצבא (מלת"ב) בראשות הרב דוצימינר ילוו את החיילים בשיעורים, ביקורים ושמירה על קשר רציף בחזית ובעורף".

החיילים הבודדים של ישיבת

החיילים הבודדים של ישיבת 'לב התורה', עם סמנכ"ל האיגוד לייזו דויטש והרב דודי וינקלרצילום: הרב דודי וינקלר, לב לחייל