פרופ' ישראל רוזנסון ממכללת שאנן - המחנך המצטיין לשנת תשע"ח

פרופ' ישראל רוזנסון ממכללת שאנן הוא הזוכה באות המחנך המצטיין לשנת תשע"ח בטקס שנערך בירושלים. רוזנסון:" ראוי הפרס המכובד להינתן למחנך האחר, הבלתי נראה, ה'חייל האלמוני' של מערכת החינוך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/01/18 11:57 ט בשבט התשעח

פרופ' ישראל רוזנסון ממכללת שאנן - המחנך המצטיין לשנת תשע"ח
המחנך המצטיין, צילום: יחצ

במלון רמדה בירושלים נערך טקס הענקת אות המחנך למופת על שם ד"ר אברהם זלקין ז"ל בארגונו של ד"ר יעקב הדני הרוח החיה מאחורי הטקס, בהשתתפות שופט בית המשפט העליון לשעבר פרופ' אליקים רובינשטיין ובחסות מנהל החינוך הדתי במשרד החינוך. באות המחנך המצטיין לשנת תשע"ח זכה נשיאה לשעבר של מכללת אפרתה פרופ' ישראל רוזנסון המשמש כיום כמרצה במכללת שאנן הדתית האקדמית לחינוך בחיפה. הרב דוד פוקס זכה באות לשנת תשע"ז, והגב' טובה שמעון שזכתה בפרס החינוך היהודי בתפוצות.

עם זכייתו בפרס ציין פרופ' רוזנסון כי 'כי מכבדי אכבד' אומר הנביא בספר שמואל בשם ה', ובעמל דרשני קל ניתן להעתיק את דבריו לסיטואציה שלי.  את 'מכבדי אכבד' בדבריי הקצרים. בלבי מקנן הספק. מחנך למופת?? מה אני בעצם עושה כאן? השאלה איננה מרפה. סימנים כחולים בגופי, תוצאה של צביטות לאין מספר, נועדו לוודא שאין זה חלום. ראוי הפרס המכובד והמכבד להינתן למחנך אחר, לא מוכר, אפור, שקוף; 'החייל האלמוני' של מערכת החינוך הוא המחנך למופת. ומאחר שבלי משים נקלעתי כאן לשאלת מיהו מחנך למופת הרי שבחינוך למופת אין בעצם צורך במשנה תיאורטית, אין צורך להגדיר, די לפגוש באדם הנכון; את המחנך למופת צריך בעצם לחוות. לו הייתם מכירים את אשתי נחמה ז"ל, ולו הכרות חטופה, הייתם מבינים מהו מחנך למופת. ומכיוון אחר, האדם ששמו מוענק לפרס הזה אברהם זלקין ז"ל, די אם הייתם מסתופפים במחיצתו לשעה קצרה, והמושג מחנך למופת היה מתחוור מאליו. אני מבקש להודות למכללת שאנן בה מצאתי בית ולחברי כאח לי פרופ' יחיאל פריש שיתמיד בהנהגתה לאורך ימים ושנים ויובילה בבטחה לקראת יעדיה".   

נשיא מכללת שאנן פרופ' יחיאל פריש: "אני מברך את ידידי היקר פרופ' רוזנסון על בחירתו לאות המחנך המצטיין. רוזנסון כדמות מופת חינוכית הצמיח לאורך השנים פרחי  הוראה שחלקם הגדול הפכו במרוצת השנים למנהיגי חינוך מובילים, תוך הטמעה של ערכי צניעות, ענווה ואהבת העם והמולדת, ערכים המשקפים כל כך את דמותו המופלאה".

ראש מנהל החינוך הדתי ד"ר אברהם ליפשיץ ציין בדבריו: "איזו זכות יש לנו למי שמחנך להטביע חותם בנשמתו של תלמיד. אנו שחיים בדור הגאולה יש לנו זכות עצומה ולעיתים האדם לא מודע איזה חותם הוא השאיר, אבל פעמים רבות המחנך הוא האב והאם של הילד ולעיתים הוא מטביע חותם משמעותי לאורך כל דרכו של התלמיד ומעצב את המשך חייו. אני מבקש לומר תודה לשלושת המגדלורים שמקבלים היום את הפרס".