עמותת "עלה" זכתה בפרס יוקרתי

פרס "נקודת אור" של משרד הרווחה הוענק למרכז הירושלמי של העמותה, שפועלת להטבת איכות חייהם של אנשים עם מוגבלויות. "מהווה דוגמה למרכז מגורים משולב בקהילה", נאמר בנימוקי הוועדה

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/01/18 15:29 ב בשבט התשעח

עמותת "עלה" זכתה בפרס יוקרתי
שלומית גרייבסקי (מימין) ונציגת משרד הרווחה, צילום: יח"צ

בטקס רב משתתפים שנערך השבוע הוענק למרכז עלה בירושלים בפרס "נקודת אור" לשנת 2017. הפרס מוענק על ידי מנהל המוגבלויות במשרד הרווחה, עבור עשייה או קידום מהלכים שנועדו להיטיב עם איכות חייהם של אנשים עם מוגבלויות. האירוע התקיים במלון גני ירושלים במעמד מנכ"ל משרד העבודה הרווחה, אביגדור קפלן, וסמנכ"ל בכיר במשרד, גדעון שלום.

"עלה" בירושלים נבחר כמרכז מצטיין, בשל העבודה המיוחדת עם המשפחות והאירועים הרבים המשלבים את בני משפחות הדיירים והקהילה, והפרס לשנה החולפת הוענק למנכ"לית המרכז, שלומית גרייבסקי, על ניהול מסגרות ותוכניות מצטיינות בתחום הרווחה.

בנימוקי ועדת הפרס נכתב כי "בתפיסת העולם של 'עלה' הילד נשאר חלק בלתי נפרד ממשפחתו, ויותר - 'עלה' מהווה דוגמה למרכז מגורים משולב בקהילה". עוד צוין כי "ציבור גדול של מתנדבים משלים את תמונת השילוב של הקהילה במרכז ושל דיירי המרכז בקהילה, וניתן לצפות בשילוב האמיתי גם באירועים הרבים המתקיימים בעיר ירושלים".

מנכ"לית מרכז "עלה" בירושלים, שלומית גרייבסקי, ציינה בהתרגשות כי "הזכייה בפרס מהווה כבוד גדול עבור מרכז 'עלה' ירושלים בפרט, ולכלל עמותת 'עלה' ברחבי הארץ. הודות לצוות המסור של 'עלה' ותכניות חדשניות שמתפתחות ומותאמות מדי שנה, ילדים ואנשים עם מוגבלות מורכבת בכל גיל מסוגלים לחיות כמו בני גילם, תוך שהם מתקבלים על ידי מרבית האוכלוסייה ומתפתחים הרבה מעבר לתחזיות הראשוניות שלהם".

מנכ"ל רשת "עלה", הרב יהודה מרמורשטיין, בירך על הזכייה בפרס, ואמר: "אני מברך את שלומית גרייבסקי ואת כלל עובדי המרכז על הזכייה בפרס היוקרתי. בתפיסת העולם שלנו אנו מדגישים כי לכל אדם ישנה זכות טבעית לכבוד ולאיכות החיים הגבוהה ביותר, כדי להגיע לפוטנציאל המלא שלו בקהילה אוהבת ותומכת, על בסיס יומי. אנו מסייעים לילדים עם מוגבלות מורכבת להתקדם, לגדול ולחיות חיים מאושרים ומכובדים".