סקרים בקפה: מדגם הבחירות של קופיקס

ברשת חנויות הקפה מצאו דרך יצירתית לביצוע סקר. הקונים בוחרים באיזה כוס לשתות, נתניהו, גנץ, גבאי או בנט. תוצאות המדגם: נתניהו מוביל עם 55% ואחריו גנץ ולפיד עם 22%

חדשות כיפה גלעד כהן, חדשות כיפה 25/02/19 12:21 כ באדר א'

סקרים בקפה: מדגם הבחירות של קופיקס
מדגם הקפה, צילום: יח"צ

ברשת בתי הקפה cofix, בחרו לבצע מדגם דרך קהל הלקוחות שלהם. בבית הקפה מציגים ללקוחות כוסות עם שמם של ראשי המפלגות השונים המתמודדים בבחירות לכנסת ה-21, והלקוחות נשאלים מאיזה כוס הם מעוניינים ללגום את כוס הקפה שלהם: נתניהו, לפיד, גנץ, גבאי, בנט ועוד. תוצאות ראשונות ב-145 סניפי הרשת מראות כי: ראש הממשלה, בנימין נתניהו מוביל עם 55%, מיד אחריו בני גנץ ויאיר לפיד עם 22%, נפתלי בנט ואבי גבאי בפער מזערי ביניהם ובפער גדול מהמועמדים המובילים: נפתלי בנט  -6.68%, ואבי גבאי  -5.60%.

זהו מהלך ראשון מסוגו בישראל  -מדגם בחירות בסניפי הרשת, הקורא ללקוחותיה להשפיע על תוצאות המדגם באמצעות שתיית הקפה. הציבור הישראלי בוחר בקלפיות של קופיקס באמצעות כוסות הקפה כבר מיום רביעי האחרון. רשת קופיקס השיקה קמפיין בחירות ראשון מסוגו והיא מציעה ללקוחותיה להשתתף במדגם ענק הכולל מאות אלפי משתתפים ולהשפיע על בחירת המועמד לראשות הממשלה ששמו יתנוסס על כוס הקפה שלהם.

הליכוד
31
הליכוד
כחול לבן
36
כחול לבן
שס
7
שס
ישראל ביתנו
0
ישראל ביתנו
הרשימה המשותפת
0
הרשימה המשותפת
יהדות התורה
7
יהדות התורה
זהות
0
זהות
העבודה-גשר
8
העבודה-גשר
המחנה הדמוקרטי
0
המחנה הדמוקרטי
ימינה
0
ימינה
נעם
0
נעם
הסקר נערך על ידי ישראל היום בתאריך 24/02
בחירות 2019 - מאגר הסקרים המלא

במדגם של קופיקס ניתן לראות כי בראש העין ועפולה נרשמו אחוזי ההצבעה הגבוהים ביותר לנתניהו  -82% , ובעפולה 80%. קבוצת תומכי גנץ ולפיד הגבוהה ביותר נמצאת דווקא בגדרה שם כ-39% בחרו בהם לרשות הממשלה אך נתניהו עדיין מוביל בעיר עם כ-49%.

תמונת המצב בערים הגדולות היא כזאת: ראש הממשלה בנימין נתניהו מוביל גם בירושלים ובתל אביב עם 62% בירושלים ו50% בתל אביב, יאיר לפיד ובני גנץ  זוכים בתל אביב ל38% לעומת 12% בלבד בירושלים.

אירם גרייבר מנכ"ל רשת קופיקס אמר בעקבות המיזם כי: "הבחירות הקרבות הן נושא המעניין את כל אזרחי ישראל, ואנו רואים היענות רבה והתלהבות בסניפים מהאפשרות לבחור ולהצביע באמצעות כוסות הקפה של קופיקס".