מתחם כושר ומיזם ספורט חדשים באפרת לזכר ארבעה חללי צה"ל

ברשת אור תורה סטון מגייסים ביומיים הקרובים תרומות להקמת חדר כושר ומתקני ספורט ע"ש חללי צה"ל בוגרי הרשת, כחלק ממיזם חדש שיקרא "כי כח עז לך"

חדשות כיפה תוכן שיווקי 19/12/18 12:32 יא בטבת התשעט

מתחם כושר ומיזם ספורט חדשים באפרת לזכר ארבעה חללי צה"ל
רצים, צילום: אלישיב לויתן

מיזם ספורט חדש מתוכנן לקום באפרת שבגוש עציון, לזכר ארבעה מחללי צה"ל, בוגרי מוסדות אור תורה סטון שנהרגו בעת שירותם הצבאי, בעזרת קמפיין התרמה שמקיימת הרשת בימים אלו. המיזם ייקרא על-שמם של אוריאל ליברנט ז"ל, בוגר ישיבת אור תורה נווה שמואל, ויוסף גודמן, יובל היימן, ויוחאי (ג'וחא) קלנגל ז"ל, בוגרי תיכון אור תורה דרך אבות, שהקריבו בגבורה את חייהם בשירות מדינת ישראל.

תלמידי אור תורה דרך אבות

תלמידי אור תורה דרך אבותצילום: אלישיב לויתן

המיזם כולל תוכנית הכשרה נפשית ופיזית, עליה שוקדים בימים אלו ברשת, שתעסוק בחיזוק הנפש והגוף כאחד ובהכנת התלמידים לשירות צבאי משמעותי, כהמשך דרכם של גיבורים אלו. בנוסף ייבנו חדר כושר חדש ומאובזר ומתקני כושר ברחבת ישיבת אור תורה נווה שמואל, וכן ישופצו המגרשים בבית הספר אור תורה דרך אבות. המתחם כולו יקרא בשם "כי כח עז לך", שיספר על גבורתם של כל אחד מהבוגרים שנפלו. הכספים לבנייה ולשיפוץ המתחם יגויסו במסגרת יום ההתרמה הבינלאומי לרשת אור תורה סטון שמתקיים היום, עבור פרויקטים ייעודים ברשת, תחת הדגל "יחד מאירים את העולם".

סמל אוריאל ליברנט, נפל בשנת 2009 במהלך תרגיל שנועד להכשיר את הגדוד למצב מלחמה. כאשר עבר הטנק על גשרון באזור תל שיפון בדרום רמת הגולן, התהפך הטנק אל התעלה. אוריאל שפיקד על הטנק, עוד הספיק להורות לצוותו "תרגולת התהפכות" מהירה, ובכך הציל אותם, אך הוא עצמו לא הספיק להכניס ראש ולסגור מדף תוך אותן שניות ספורות, ונהרג במהלך ההתהפכות. 

אוריאל

אוריאל צילום: יח"צ


סמל ראשון יוסף גודמן, נפל בשנת 2006 במהלך תרגיל צבאי של יחידתו. בעת הצניחה המיוחדת בה השתתף, נקשר המצנח של יוסף עם המצנח של מפקדו. יוסף קיבל החלטה אמיצה וחתך את המיתרים כדי להיחלץ ולהציל את שניהם. המפקד נחת בשלום על הקרקע, אולם בגלל קרבתם לקרקע המצנח הרזרבי של יוסף לא נפתח מספיק מהר. הייתה זאת הצניחה האחרונה של יוסף. 

יוסף גודמן ז"ל

יוסף גודמן ז"לצילום: יח"צ


סגן משנה יובל היימן, נהרג במהלך מבצע צוק איתן, בשנת 2014, בעת היתקלות עם מחבלים שחדרו לישראל בסמוך לקיבוץ ניר-עם. הכוח הגיע למקום בעקבות הדיווח על החדירה, וניהל קרב קשה עם המחבלים. אולם במהלכו נהרגו כל לוחמי חבורת הפיקוד של גדוד "גפן", בהם המג"ד דולב קידר וגם יובל.

יובל היימן ז"ל

יובל היימן ז"לצילום: יח"צ

רב סרן יוחאי (ג’וחא) קלנגל, שנפל בשנת 2015 בפעילות מבצעית במורדות הר דב, מירי טיל נ"ט על שיירת כלי הרכב הגדודית. יוחאי היה בן עשרים וחמש בנופלו, והותיר אחריו אישה ובת שנולדה חצי שנה לאחר מותו. 

יוחאי קלנגל

יוחאי קלנגלצילום: יח"צ


נשיא וראש מוסדות אור תורה סטון, הרב ד"ר כתריאל (קנת') ברנדר: "רק החודש התבשרנו שישיבת אור תורה נווה שמואל דורגה במקום החמישי בארץ בשירות משמעותי וביציאת הבוגרים לקצונה. אנו מרגישים שאין יותר מתאים מלציין את גבורתם של הנופלים בהקמת מבנה שיעזור לתלמידים להתחנך על גבורתם ולהתכונן לשירות צבאי משמעותי. לצד בניית קומתם של תלמידנו בדרכה של תורה, בלמידה רב תחומית ובפיתוח הנשמה והגוף, שואפים אנו לחנך לנתינה ולתרומה משמעותית בכל המישורים למען עם ישראל".
 
אהרון ליברנט, אביו של אוריאל, ז"ל: "אוריאל היה  מלא אהבה לכל אדם. על פניו נראה חיוכו הנצחי, השובב, ועיניו תמיד הביעו טוּב לב ושמחה. אוריאל האמין באמונה שלמה בערכים של נתינה ותרומה משמעותית למען עם ישראל, ולכן בשבילי, בניית חדר כושר ומתחם ספורט שייתן לתלמידים הזדמנות להתפתח ולהתכונן לשרות הצבאי, היא המשך דרכו של אוריאל, והשארתו כחלק מצמיחה של צעירים שיתרמו גם הם למדינת ישראל. זו דרך ההנצחה שמתאימה לו."
 
אור תורה סטון הינה רשת ענפה של 27 מוסדות חינוכיים, תכניות ומיזמים חברתיים, הפועלים ברחבי הארץ והעולם כבר למעלה משלושה עשורים. תחת הנהגתו של הנשיא וראש המוסדות, הרב ד"ר כתריאל ברנדר, הרשת ממשיכה להתפתח, ולהצמיח מנהיגות רוחנית אורתודוקסית, רלוונטית ומקרבת, המעצבת קהילות יהודיות, מודרניות וציוניות, במגמה לתיקון עולם