"משטרת מחשבות". למה הושעה יאיר נתניהו מפייסבוק?

בנו של ראש הממשלה פרסם פוסט בו הוא קורא 'לעודד הגירת פלסטינים', פייסבוק הסירה את הפוסט, ובהמשך הסירה גם את הפוסט שפרסם נתניהו בעקבות הסרת הפוסט הראשון. נתניהו: "הימין בכל העולם צריך להתעורר, זו משטרת מחשבות פרוגרסיבית"

חדשות כיפה יהונתן קליין 16/12/18 20:17 ח בטבת התשעט

"משטרת מחשבות". למה הושעה יאיר נתניהו מפייסבוק?
יאיר נתניהו, צילום: מארק ישראל סלם-פלאש 90

משטרת מחשבות של פייסבוק? יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, פרסם היום (א') בפייסבוק פוסט ובו קרא "לעודד הגירת פלסטינים". כעבור זמן קצר הסירה פייסבוק את הפוסט בטענה המוכרת 'משהו שפרסמת אינו תואם את כללי הקהילה שלנו'. 

בהמשך פרסם נתניהו פוסט נוסף, ובו מחה על המחיקה; "משטרת המחשבות של אנשי פייסבוק הפרוגרסיביים הקיצונים הגיעה גם אלי! מזל טוב!" בהמשך מחה נתניהו הצעיר על מדיניות החברה: "בפייסבוק קיימים דפים רשמיים של חמאס, חיזבאללה ואיראן. כמו כן קיימים עשרות דפים הקוראים להשמדת ישראל ולרצח יהודים". 

הפוסט שהעלה נתניהו, עם הפוסט המקורי שנמחק

הפוסט שהעלה נתניהו, עם הפוסט המקורי שנמחקצילום: צילום מסך

עוד כתב בנו של ראש הממשלה, כי "הימין בכל העולם צריך להתעורר". לדבריו, "כלי הביטוי היחיד שיש לנו הוא הרשתות החברתיות מכיוון שהתקשורת הממוסדת נשלטת כולה על ידי השמאל הקיצוני (בישראל כמו באמריקה ואירופה)".

"כעת מנסים לסתום לנו את הפה במקום היחיד שבו יש לנו זכות להביע את דעתנו", הדגיש נתניהו וקרא לעוקביו: "צלמו את הפוסט ושתפו אותו גם באמצעות תמונה, כי רוב הסיכויים שפייסבוק יסירו גם את הפוסט הזה", וכאמור, גם הפוסט הזה הוסר במהירות על ידי פייסבוק, שאף חסמה את חשבון המשתמש של נתניהו ל-24 שעות. בהמשך מחה נתניהו ברשת החברתית המתחרה טוויטר על מחיקת החשבונות ועל השעייתו.