מצפה חדש לזכרו של ארי פולד

בגוש עציון התקיים טקס הדלקת נרות חנוכה במצפה שהוקם לזכר ארי פולד הי"ד. סגן השר מייקל אורן: "מצהיר ונשבע, כל סנטימטר בארץ שייך לנו". 'נשים בירוק': "מתוך האבל נוביל לקומה חדשה ונוספת בחזון הציוני, קומת הריבונות על כל מרחבי ארצנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/12/18 18:44 ב בטבת התשעט

מצפה חדש לזכרו של ארי פולד
השר מייקל אורן וראשי תנועת 'נשים בירוק' באירוע, צילום: גרשון אלינסון

בשמורת 'עוז וגאו"ן' שבגוש עציון התקיים אתמול (א') טקס הדלקת נרות חנוכה במצפה חדש שהוקם בידי פעילי תנועת 'נשים בירוק' לזכרו של ארי פולד הי"ד, שנרצח בפיגוע בצומת הגוש לפני כשלושה חודשים.

אירוע הדלקת הנרות התקיים במעמד בני משפחת פולד, אישי ציבור ותומכי התיישבות ובהם סגן השר במשרד ראש הממשלה, חבר הכנסת מייקל אורן (כולנו), שסיפר בהתרגשות על ביקורו במהלך היום בגוש עציון ועל הרוח החלוצית שפגש אצל המתיישבים.

משתתפי האירוע

משתתפי האירועצילום: גרשון אלינסון

חבר הכנסת אורן התחייב והצהיר כי רוח חלוצית זו תלווה את עשייתו בכנסת ובזירה הדיפלומטית. "אני מתחייב, אני נשבע", אמר, "שבפעם הבאה שיעלו תכניות מדיניות לדיון ישראל לא תציג את התפיסה שהייתה בעבר, תפיסה שבה גם לנו וגם להם יש זכות על הארץ. זכותנו על הארץ היא לא רק על כל מטר ועל כל סנטימטר בה, אלא גם על כל מילימטר". אורן השווה בדבריו בין המתיישבים למכבים וציין כי אלה וגם אלה התמודדו עם מי שביקשו ומבקשים למנוע את אחיזת העם היהודי בארצו.

באירוע הדלקת הנרות חשפה תנועת הריבונות מיסודה של תנועת 'נשים בירוק' סרטון ייחודי המתעד את ארי פולד הי"ד במהלך כנס הריבונות הראשון לנוער, כנס בו השתתפו למעלה מ-1200 בני נוער מכל רחבי הארץ. בסרטון אותו הפיק והעביר בשידור חי לרחבי העולם מביע ארי את התפעלותו מהתגייסותם של בני הנוער לקידום החזון הציוני של החלת הריבונות.

בתנועת הריבונות מציינים כי ארי היה חלק בלתי נפרד מפעילותה של התנועה. "ברוח ובמעשים הוא עודד אותנו. את קידום ויישום חזון הריבונות אנחנו רואים כחלק מצוואתו הרוחנית והמעשית. מתוך האבל נוביל לקומה חדשה ונוספת בחזון הציוני, קומת הריבונות על כל מרחבי ארצנו", דברי ראשי התנועה, יהודית קצובר ונדיה מטר.

מאירוע

מאירוע 'סמינריון הריבונות'צילום: גרשון אלינסון