עוד שחקנית מצטרפת למגמה וקוראת לבנה בשם תנ"כי

מבר רפאלי ועד תמר זנדברג, לאחרונה יותר ויותר סלבס בוחרים לחזור למקורות ולבחור לילדיהם שמות מהמקורות היהודיים. תום יער מצטרפת לטרנד | הרשימה המלאה

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/02/22 11:29 כו באדר א'

עוד שחקנית מצטרפת למגמה וקוראת לבנה בשם תנ"כי
צילום: shutterstock

הקומיקאית והשחקנית תום יער הביאה לעולם לפני שבוע את בנה בכורה והיום (א') בבוקר פרסמה את השם של הרך הנולד, אבשלום. יער, בת 34, מככבת בארץ נהדרת ולאחרונה אף הופיעה בתוכנית הדוקו-בישול של תאגיד השידור הציבורי, "סבתא בישלה". 

לעומת רבים שהופתעו מהשם כיון שציפו למשהו יותר בועט ועדכני מהקומיקאית החצופה, אנחנו כלל לא הופתענו, כיון שלאחרונה יש יותר ויותר סלבס מהביצה שבוחרים לחזור למסורת ולתת לילדיהם שמות מהמקורות.

הנה הידוענים שחזרו לתנ"ך

בר רפאלי הפתיעה את כולם כאשר קראה לבנה השלישי בשם התנ"כי דוד אחרי שלבנותיה הגדולות  נתנה את השמות ליב ואל. בשאלות-תשובות שערכה בחשבון האינסטגרם שלה כתבה ש "אבא שלו בחר את השם, כשגילינו שאני בהריון עם בת הוחלט שאני אתן שמות לבנות והוא לבנים, עמדתי במילה שלי". כשנשאלה איזה שם הייתה מעניקה לו במקום דוד, רפאלי הפתיעה את עוקביה כשלא היססה וחשפה שהיא בכלל רצתה לקרוא לו קלי". 

בר רפאלי

בר רפאלי צילום: Hadas Parush/Flash90

עוד ברשימה היא מגישת החדשות מירי מיכאלי שחשפה כי לבנה קוראיםבניה וזה על שם רב-סרן בניה שראל שנפל בצוק איתן, כך כתבה ביום הזיכרון בחשבון האינסטגרם שלה, "תכננו לקרוא לבניה בשם אחר. במהלך ההיריון צפיתי בכתבה על בניה שראל, הי"ד. הרגשתי משהו שלא חשתי אף פעם. צער גדול על הגבר הצעיר הזה, הגיבור והכריזמטי, שהלך לעולמו מחד וצורך עז להנציח אותו מאידך.

"היה לי כבר שם אחר לעובר שבדרך ויותר מכל, היה בי הפחד הזה, לקרוא לילוד הרך שלי ע"ש מי שסיים את חייו בגבורה, הרבה לפני הזמן. אך בניה הגיע לעולם בעוצמות שאי אפשר להסביר. מהצירים שמעתי סביבי כל הזמן 'איזה תינוק עוצמתי' וגם הרגשתי את זה. הכוחות האלה נתנו לנו את הדחיפה לתת לו שם שמתאים לו; שם חזק, עם משמעות, עם דרך, היסטוריה ושורשים שנטועים עמוק במקום הזה שאליו חלמו הוריי להגיע, שאליו חלם בעלי לעלות. נולד בניה שלנו. והוא היה כזה בניה שאי אפשר היה לבחור בשם אחר". לאחרונה נולד למיכאלי בן נוסף שנקרא 'דוד-יהונתן' שיהיה במזל טוב!

ואיך אפשר בלי קצת פוליטיקה? השרה להגנת הסביבה ממרצ תמר זנדברג שילדה את ביתה לפני כשנתיים נתנה לה את השם של לא פחות מאחת האימהות: רחל. זוהי בתה השנייה, והראשונה מבן זוגה הנוכחי, אורי זכי.

תמר זנדברג

תמר זנדברג צילום: Miriam Alster/Flash90

אחרונה חביבה היא לא פחות משופטת מאסטר-שף הוותיקה מיכל אנסקי, שילדה השנה את בתה השלישית ביחד עם בעלה איל אמיר, ולה היא קראה בשם המיוחד מאודי, וכך הסבירה את הבחירה- "בקריאת שמע אנחנו נקראים לאהבה; וְאָהַבְתָּ אֵת ה' אֱלֹהֶיךָ, בְּכָל-לְבָבְךָ וּבְכָל-נַפְשְׁךָ וּבְכָל-מְאֹדֶךָ (דברים ו')", כתבה אנסקי. "כל בוקר אני מצוות לאהוב בליבי, בנפשי ובכל מאודי. מכאן שמך יפה שלי - את כל כולי, באת ממני אליי ביום הולדתי, ואבא ואני אוהבים אותך מאוד".

מיכל אנסקי

מיכל אנסקי צילום: Yonatan Sindel / Flash90