מי הסרוגים שייעצו להפיכה הצבאית בזימבבואה?

במדינה האפריקנית החליפו את השלטון לאחר כמעט ארבעה עשורים. מי שלחשו על אוזניו של השליט החדש, ממש עד לרגע ההפיכה, הם שני יועצים אסטרטגיים ישראלים ודתיים

חדשות כיפה משה ויסטוך 18/12/17 07:52 ל בכסלו התשעח

מי הסרוגים שייעצו להפיכה הצבאית בזימבבואה?
תמונת ארכיון מאפריקה, צילום: פלאש 90. יוסי זמיר

זימבבואה עברה לפני כחודש הפיכה כשסגן נשיא המדינה השתלט על השלטון. אמש (א') פורסם כי מי שלחשו על אוזנו ממש עד לרגע האחרון הם שני יועצים אסטרטגיים ישראלים ודתיים.

בעלי חברת יחסי הציבור 'לרנר-קום' אבי לרנר ומנכ"ל החברה עופר ענבר, הם הקשר הישראלי לכך שהרודן של המדינה האפריקנית, רוברט מוגאבה ששלט במדינה במשך 37 שנים, הודח מתפקידו. כך פורסם ב"החדשות"

יש לצייין כי מדובר בהפיכה שקטה ולא אלימה שבמהלכה השתלט סגן הנשיא מננגוואה, יחד עם הצבא, והכריז כי השלטון עובר אליו. הרודן היוצא בן ה 93 נשלח עם אשתו למעצר בית וכמה ממקורביהם נשלחו לכלא, אך מעבר לכך לא נרשמו אירועים חריגים ולא היו נפגעים בנפש בכל המהלך.

עופר ענבר

עופר ענבר צילום: יחצ

אבי לרנר הוא בלעליו של אחד ממשרדי היח"צ הגדולים בישראל ובמגזר הדתי, 'לרנר קום' שעל חלק מלקוחותיהם נמנים ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, 'ישראל היום', 'מקור ראשון', המועצה האזורית גוש עציון תנועת הנוער 'עזרא' ועוד. בנוסף הוא מוכר כבעלה של פרח לרנר, ששימשה במשך שנים רבות כיועצת בכירה של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

עופר ענבר (35) הוא מנכ"ל החברה ולו יש רקע של עשור בייעוץ אסטרטגי. הוא החל את דרכו בעולם התקשורת כיועץ תקשורת ובהמשך כסמנכ"ל משרד יחסי הציבור 'זליגר שומרון'. לפני כחצי שנה הוא מונה לתפקיד מנכ"ל החברה לאחר ששימש בה כסמנכ"ל.

השניים העבירו חלק מזמנם בזימבבואה בתקופה האחרונה ולפי הפרסום הם נשארו שם עד יממה לפני שההפיכה הצבאית החלה במדינה.