מירוץ לזכר בני הזוג הנקין

בני משפחתם של איתם ונעמה הנקין הי"ד הגיעו למירוץ שנערך לזכר יקיריהם, סמוך לאלון מורה. טעמה, אחותו של איתם: הרגשתי שאנחנו צועדים בדרך הזו לא רק בשביל מי שנוסע בכביש, אלא גם בשביל מי שצופים בשולי הכביש על הסיפור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/10/18 14:37 ב בחשון התשעט

מירוץ לזכר בני הזוג הנקין
האנדרטה לזכר בני הזוג הנקין, צילום: ללא

ביום חמישי האחרון התקיים המירוץ הראשון לזכרם של הרב איתם ונעמה הנקין הי"ד. המירוץ נפתח באיתמר ונערך בכביש היורד מאלון מורה, שם נרצחו בני הזוג הנקין לפני שלוש שנים. בסיומו של המירוץ נחנכה אנדרטה לזכרם וכן שם חדש שקיבל אותו הכביש בו נרצחו: דרך אית"ן, בראשי התיבות של איתם ונעמה.

היוזמה למירוץ הגיעה מתלמידי ישיבת "חיצים" שבאיתמר, והוא נערך בשיתוף חיילי צה"ל והחטיבה המרכזית שומרון. למירוץ הגיעו תלמידי הישיבה, בוגריה, תושבי האזור ויישובי גב ההר, רבנים ואנשי ציבור וכן חיילים שלקחו חלק במירוץ.

המירוץ לזכר בני הזוג הנקין

המירוץ לזכר בני הזוג הנקיןצילום: ללא

למירוץ ולטקס הסיום הגיעו גם נציגי משפחותים של בני הזוג הנקין, ביניהם הוריו ואחיו של הרב איתם הי"ד. יגיל, אחיו, השתתף גם הוא במירוץ. טעמה יעקובסון, אחותו של הרב איתם הי"ד, סיפרה: "היה מקסים, מרגש ומיוחד. הרעיון לרוץ לזכרם של אנשים הוא נפוץ ומקובל, אבל כאן היה משהו מעבר. עצם ההליכה והריצה, בציר שבו נרצחו יהודים, כשאנשים רבים כל כך מלווים ורצים יחד איתנו היה מחמם את הלב. ריגש אותנו מאוד לראות את כמות האנשים, התלמידים, הבוגרים, וכל מי שהצטרף. בעצם הריצה הורגש החיבור לארץ.

"בנוסף, האנדרטה וקריאת שם הדרך לזכרם – דרך אית"ן - היו בעלי משמעות חזקה עבורנו.  כולנו נמצאים 'בדרך', והחשיבה על בניית האנדרטה והאמירה שהיא תעביר היו מאוד משמעותיות. הרגשתי שאנחנו צועדים בדרך הזו לא רק בשביל מי שנוסע בכביש, אלא גם בשביל מי שצופים בשולי הכביש על הסיפור. התרגשנו לדעת שהיוזמה הועלתה ע"י תלמידים שהסיפור נגע בהם, כשכל צוות הישיבה התגבש סביב הרעיון. זה מאוד מאוד מרגש ומיוחד".

משתתפי המירוץ בתמונה קבוצתית

משתתפי המירוץ בתמונה קבוצתיתצילום: ללא

יהושוע שרמן, מנכ"ל ישיבת חיצים, מסר: "המירוץ היה יוצא מן הכלל, נתן לנו כוחות אדירים וחיזק את הקשר שלנו לארץ ולדמותם של הרב איתם ונעמה. היה חשוב וחיוני לחבר את תלמידי הישיבה לדמותם של הרב איתם ונעמה הנקין הי"ד, שבחייהם צמחו מתוך קושי ואתגרים ובגיל כ"כ צעיר היו פורצי דרך משמעותיים, כל אחד בתחומו, שהגיעו להישגים מרשימים, בדיוק כמו התלמידים שלנו היום. האתגר בריצה הקשה מעצים את התלמידים וגורם להם להיות תלמידים ואנשים טובים יותר".

יו"ר היישוב איתמר, חננאל אלקיים, מסר: "שמחנו לראות את היוזמה של תלמידי הישיבה קורמת עור וגידים והופכת לאירוע משמעותי שכזה, שבע"ה יתקיים מידי שנה. ישיבת חיצים שבאיתמר ממשיכה לגדול, יחד עם גדילתו ופריחתו של היישוב. אנחנו מצדיעים לכל הרצים שהגיעו והשתתפו, ושמחים ביוזמות המבורכות שצומחות במוסדות היישוב".