מיוחד לכיפה: יערה ישורון במכתב פרידה מהבית היהודי

ההסכם עם עוצמה יהודית גרם למי שייסדה את פורום הנשים בבית היהודי לעזוב את הבית ולהצטרף לימין החדש: "המקום שלי הלך ונדחק, מתפללת לטוב עבור כולנו"

חדשות כיפה יערה ישורון 21/02/19 17:37 טז באדר א'

מיוחד לכיפה: יערה ישורון במכתב פרידה מהבית היהודי
הבית הישן, הימין החדש | ישורון, מועלם רפאלי ואורבך בכנס, צילום: שמוליק ויליאן

יערה ישורון, מי שהקימה את פורום הנשים בבית היהודי והייתה מועמדת לשיריון במקום השלישי ברשימה, החליטה לעזוב את המפלגה בעקבות ההסכם עם עוצמה יהודית. במכתב מיוחד לחדשות כיפה, ישורון נפרדת מהמקום שהיה לה לבית במשך שנים ארוכות.

מכתב פרידה  

כולם אנשים טובים וישרי דרך. כולם מאמינים שהם למען הטוב וכולם מאמינים שזו הדרך לעבור את הבחירות האלה.

הבית כל כך השתנה. יכולתי להיכנס ולצאת ממנו בעצימת עיניים. ידעתי איפה הדלת והחלונות, יכולתי להישען עליו בלי לראות ולדעת אם יהיה שם קיר או כסא. ידעתי לנווט בתוכו ולהרגיש אותו. בית.

זה היה כל כך עמוק וכל כך טבעי, שקשה היה להפנים שנשארו רק הקירות אבל הבית עצמו איננו.
בספטמבר 2014 הקמתי את קבוצת הווטסאפ "פורום הנשים" של הבית היהודי. ניהלתי את הפורום במשך שלוש שנים, ויצרנו שם מהפכה פנימית וכמעט פנומנלית של היקף השתתפות הנשים בפוליטיקה הפנימית.

לפני שנתיים עזבתי את ניהול הפורום אבל נשארתי מחוברת. זה היה הבית שלי. עם עזיבתם של נפתלי ואיילת, הבית החל לרעוד, אבל לא הייתי מסוגלת לעזוב. כל החברים והחברות שלי, כל מה שבנינו, כל התהליכים שיצרנו וגידלנו. ככל שעברו הימים וגבהו הגלים - הרגשתי שהבית הולך ומאבד אותי, ואני הולכת ומאבדת אותו. יש בו אנשים טובים וראויים, אבל המקום שלי הלך ונדחק.

הבית השתנה | נפתלי בנט ואורי אורבך ז"ל

הבית השתנה | נפתלי בנט ואורי אורבך ז"לצילום: פלאש 90, יוסי זליגר

אתמול בלילה, כשנחתם האיחוד בין הבית היהודי לבין עוצמה לישראל - הדלת נסגרה עליי. הרוך והחמלה, ההסתכלות החברתית, ההבנה שהעם חשוב לא פחות מהארץ - נותרו מחוץ לדלת. יש פה ושם שרידים כאלה בתוך המפלגה, אבל בהסתכלות על המפלגה כדרך - הכיוון של ראש החץ שלה ברור.

עוזבת את הבית היהודי לטובת הימין החדש

עוזבת את הבית היהודי לטובת הימין החדשצילום: אבישג שאר-ישוב

לא נכנסת לפוליטיקה של המצב (למה לא להתאחד עם כחלון למשל? ואיך יכול להיות שעוצמה בכלל על השולחן?), אבל הבנתי שהבית שלי עבר דירה. אם עוצמה יהודית בפנים, אני בחוץ. זו לא הדרך שלי, זה לא הבית שלי. בצער וכאב עזבתי היום את קבוצת הווטסאפ שהקמתי ב 2014, את המפלגה שהיתה לי הבית, ואת האנשים שם שאני מעריכה, אוהבת, ומאמינה בהם. מתפללת לטוב עבור כולנו.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן