מיוחד: אימוג'י עם כיפה ואימוג'י עם כיסוי ראש

בעקבות הדרישה של ארגון רבני אירופה להוסיף אימוגי'ם עם סממנים יהודיים, הכנו לכם תוספות מיוחדות יהודיות וכשרות היישר לוואטסאפ

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/05/19 16:18 כג באייר התשעט

מיוחד: אימוג'י עם כיפה ואימוג'י עם כיסוי ראש
וואטסטאפ, צילום: shutterstock

ארגון ועידת רבני אירופה דרש ממפתחי האמוג'י באפליקציית וואטסאפ לפתח סמלים של נשים עוטות כיסוי ראש וגברים חובשי כיפה. כך פורסם הבוקר (ג') בישראל היום. בעקבות הדרישה, מערכת כיפה עיצבה שתי מדבקות שניתן להוסיף למדבקות המועדפות באפליקצייה בלחיצה על הקישור הבא.

כזכור, דרישת הרבנים מגיעה על רקע סערת השביס של לינור אברג'יל ביום העצמאות האחרון ודבריו של פליקס קליין, הנציב למאבק באנטישמיות בגרמניה, שלפיו לא מומלץ להסתובב במדינה עם כיפה. המכתב נשלח לארגון יוניקוד, שאחראי לתקן הבינלאומי לייצוג טקסט במערכות המחשב, ושלפיו מתיישרות כל חברות הענק ברחבי הגלובוס, ובהן גוגל, פייסבוק, וואטסאפ, אפל ואינסטגרם, ושמוציא בין היתר את סמלי האמוג'י שבהם משתמשים מיליונים מדי יום.

גדי גרוניך, ראש הסגל של ארגון ועידת רבני אירופה אמר כי "בעולם שבו מתיימרים לקבל את השונה ולהיות פלורליסטים, נראה כי הדת היהודית וסממניה לא לוקחים חלק בגיוון. המאבק היומיומי שלנו באנטישמיות מתחיל בדברים הקטנים, בהטמעת הדת היהודית בפלטפורמות שונות שיקבלו חשיפה ויהפכו לנורמה. השמטת דתנו וסממניה במדיה כל כך רחבה נותנת את אותותיה והופכת אותנו ליוצאי דופן, וככאלו אשר לא זוכים לייצוג.

להורדת האיקונים החדשים לחצו כאן.