לינור אברג'יל מאחוריך: דרישה רבנית ליצור אימוגי' עם שביס וכיפה

איגוד רבני אירופה פנה לארגון יוניקוד, שאחראי לתקן הבינלאומי לייצוג טקסט במערכות המחשב, בבקשה שלאור העלייה באנטישמיות בעולם הם יורו על יצירת סמלים בעלי סממנים יהודיים: "המאבק שלנו באנטישמיות מתחיל בדברים הקטנים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/05/19 09:58 כג באייר התשעט

לינור אברג'יל מאחוריך: דרישה רבנית ליצור אימוגי' עם שביס וכיפה
בקרוב אימוג' עם כיפה ושביס? , צילום: כיפה

רבני אירופה מצאו דרך מקורית ומודרנית להיאבק באנטישמיות הגואה בעולם, ודרשו ממפתחי האימוג'י לימור גם סמלי נשים עטויות שביס וגברים שחובשים כיפה. כך פורסם הבוקר (ג') בישראל היום.

לפי הפרסום של חנן גרינווד, אמרו ב ארגון ועידת רבני אירופה שונים כי "המאבק שלנו באנטישמיות מתחיל בדברים הקטנים". 

דרישתם הגיע על רקע אמירתו של הנציב למאבק באנטישמיות בגרמניה, לפיה לא מומלץ ליהודים להסתובב במדינתו עם כיפה. יש לציין כי גם בישראל התעוררה לאחרונה סערה סביב כיסוי הראש לנשים לאחר שמנחת טקס הדלקת המשואות החוזרת בתשובה, לינור אברג'יל, הותקפה על השביס ששמה לראשה.

במכתב הרבנים הם פנו לארגון יוניקוד, שאחראי לתקן הבינלאומי לייצוג טקסט במערכות המחשב, ואמרו: "אנו מבקשים ליצור אמוג'י חדש, שיסמל את הדת היהודית. בין האפשרויות-אישה חובשת כובע, אדם חובש כיפה ואפילו אימוג'י של ספרים. בדרך זו, הדת היהודית תיכנס לשיח היומיומי בקרב המשתמשים". 

במידה ובקשתם תתקבל יתכן ונראה בקרוב בפלטפורמות השונות של גוגל, פייסבוק , וואטסאפ, אפל ואינסטגרם, אמוג'ים חדשים עם הסממנים היהודיים המובהקים