לראשונה: מרכז הכוונה למשתחררים עם צרכים מיוחדים

המיזם החדש שנפתח בשדרות יכווין צעירים עם צרכים מיוחדים לתעסוקה וללימודים, בתום השירות הצבאי או הלאומי-אזרחי."רואים בפעילות זו זכות שהיא חובה", אמר שר-שלום ג'רבי

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/02/18 16:56 כח בשבט התשעח

לראשונה: מרכז הכוונה למשתחררים עם צרכים מיוחדים
השקת מרכז ההכוונה לצעירים עם צרכים מיוחדים, צילום: עדי רועי

רשות השירות הלאומי-אזרחי ועמותת גוונים השיקו היום (ג') בשדרות מרכז הכוונה חדש שייתן מענה לצעירים עם צרכים מיוחדים המשתחררים מהשירות הלאומי-אזרחי או הצבאי. מדובר במוקד ראשון מסוגו שיסייע להם בשלל תחומים.

המרכז הוקם לאור העלייה המשמעותית במספר התקנים המוקצים עבור מתנדבי שירות לאומי עם צרכים מיוחדים, ובמטרה לסייע ולהקל עליהם במציאת דרכם בפתחם של החיים האזרחיים, תוך שאיפה לייצר עבורם הזדמנויות לפעול ולהשפיע, לממש את הפוטנציאל הטמון בהם ולאפשר לחברה ליהנות מיכולותיהם ומכישוריהם.

טקס ההשקה התקיים במעמד השר הממונה על השירות הלאומי-אזרחי אורי אריאל; ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, מנכ"ל הרשות לשירות לאומי-אזרחי שר-שלום ג'רבי, חברי כנסת ואנשי ציבור.

במסגרת שבוע ההצדעה לשירות הלאומי-אזרחי שהתקיים בשנה שעברה, הרשות הקימה לראשונה יריד לבוגרי שירות לאומי-אזרחי עם צרכים מיוחדים, במסגרתו הוצגו להם אפשרויות רבות ללימודים ולתעסוקה לאחר סיום שירותם.

למרות הציפיות לשיעור השתתפות נמוך ביריד, הגיעו מאות רבות של בוגרי שירות לאומי ואף של בוגרי צבאי, אשר מצאו ביריד זה מענה שלא מצאו לפני כן בשום מקום אחר. מכאן הגיעה יוזמת הרשות להקמת מרכז ההכוונה הרשמי "קול צעיר", למתן מענה מקיף ומקצועי על מגוון האפשרויות העומדות בפני הצעירים עם סיום שירותם.

 כך, המוקד ייעץ לצעירים במציאת ובהתאמת מקצוע לימודים, יכווין למקומות תעסוקה נגישים, ייתן מידע על הזכויות ועל ההטבות הניתנות עם תום השירות ויחבר בינם לבין גופים וחברות המציעים תעסוקה לצעירים עם צרכים מיוחדים.

את המוקד יפעילו, בין השאר, בוגרי שירות לאומי עם צרכים מיוחדים אשר יסייעו לצעירים ויעמדו על זכויותיהם והאפשרויות העומדות בפניהם.

השקת מרכז ההכוונה לצעירים עם צרכים מיוחדים

צילום: עדי רועי

בין הגופים אשר ייכללו במאגר המידע של המוקד נמנים משרדי ממשלה שונים, מוסדות להשכלה גבוהה, מכוני הכשרה מקצועית, מעסיקים מהמגזר הציבורי והפרטי ומרכזי תעסוקה לבעלי מוגבלויות מכל הארץ. בימים אלה פועלים ברשות על מנת להגדיל ככל הניתן את המאגר, על ידי גופים וחברות אשר יציעו פתרונות ומענים לאותם הצעירים שיפנו למרכז.

היוזמה מתווספת לפעילויות נוספות המקודמות בימים אלה למען צעירים עם צרכים מיוחדים בשירות הלאומי-אזרחי, תכניות מעטפת עשירות להכוונה תעסוקתית ומקצועית ופרויקטים להעצמה אישית.

מנכ"ל רשות השירות הלאומי-אזרחי, שר-שלום ג'רבי, אמר: "מרכז ההכוונה החדש המוקם לראשונה, נועד לתת מענה לכל הצעירים עם צרכים מיוחדים המתנדבים לשרת בשירות הלאומי-אזרחי ובשירות הצבאי, ולהנגיש עבורם את המידע עם תום השירות בצאתם לחיים האזרחיים העצמאיים, על מנת שישתלבו במהירות בהשכלה ובתעסוקה.

"יחד עם השר הממונה, ח"כ אורי אריאל, אנו רואים בפעולה זו זכות שהיא חובה ומקווים כי תסייע לרבים בדרכם, לאחר שתרמו לחברה ולמדינה באופן משמעותי ואיכותי".