למלא את החלל: מדרשה חדשה לבנות בצפון

שתי בנות 20 הרגישו שקיים מחסור במקומות ללימוד תורה באזור הקריות, והחליטו לעשות מעשה: לפתוח מדרשת ערב שמיועד לצעירות ולמשרתות בשרות הלאומי. "המטרה - מקום שיכוון וינתב לחיי תורה ועבודת ה'", אמרו

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/02/18 16:29 כח בשבט התשעח

למלא את החלל: מדרשה חדשה לבנות בצפון
מדרשת "אשירה" בקריית מוצקין, צילום: יח"צ

מדרשת "אשירה", מדרשה חדשה לבנות, נפתחת השבוע בקריית מוצקין. מקימות המדרשה הן שתי בנות 20 מהאזור שהרגישו בחסרונה של מסגרת תורנית לבנות דתיות בתקופת השרות הלאומי ולאחריו, והחליטו ליזום מהלך משותף.

צהלה בוכניק ממורשת ורחלי וקנין מקריית שמואל, מקימות המדרשה, מסבירות את המהלך בכך שסיימו לפני חצי שנה שרות לאומי לאחר כשנתיים של שרות, ועכשיו לקראת התואר שמו לב שאין מקום ומסגרת שבה אפשר ללמוד ולהיבנות מבחינה תורנית בשעות הערב.

לצורך המהלך פנו הבנות לרוחמה חזות, מנהלת אולפנת סגולה, וסיפרו לה ולנדב זלצמן על הרעיון החשוב ועל התוכנית. השניים התחברו לרעיון ונתנו חסות למדרשה, לפחות בשלב הראשוני.

בוכניק מספרת כי "שנה שעברה במהלך השרות הלאומי הייתי במדרשת אוריה בגבעת שמואל וראיתי את הכוחות הרבים שנותנת מדרשת ערב פעם בשבוע לבת השרות לאורך כל השבוע. עכשיו, שנה לאחר השרות, שמתי לב לחוסר הזה באזור הצפון.

"יש מדרשות רבות לבנות ואפילו שיעורים רבים לנשים, אך כולם פונים או לתוכנית מלאה של כל השבוע או למבוגרות ולשיעורים בודדים. ככה נוצר מצב של פספוס הגיל המשמעותי והחשוב הזה של בנות השרות שמכוון אחר כך לכל החיים".

וקנין מוסיפה כי הן נדהמו מהצורה שבה הרעיון תפס והיה כל כך נצרך, שכבר לפני שהוציאו פרסום, הרעיון עבר מפה לאוזן ונרשמו למעלה מעשר בנות, בעוד רבות הביעו עניין במדרשה.

בוכניק מוסיפה ש"כחלק מהרצון שלנו באמת לתת כוחות לבנות למשך כל השבוע וכל השרות, המדרשה תשים דגש מיוחד על חיבור וקשר אישי בין המדרשה לבנות. המטרה של המדרשה היא שיהיה באמת מקום שיכול לכוון הבת ולנתב אותה לחיי תורה ועבודת ה' במהלך חייה, תוך חיבור קבוע למקום תורני ולדמויות שאיתם אפשר להתייעץ'".

מחר יתקיים יום הכרות עם המדרשה, שיכלול סדרת שיעורים מפי רבני המדרשה בנושאים שונים, בהם יש למדרשה חשיבות להתמקד במהלך הערב המשמעותי.

הרב חננאל זייני, ר"מ בישיבת ההסדר חיפה, יעביר שיעור בנושא "בניין אמונה - עולמה הרוחני של הבת הדתייה והתמודדות עם קשיים באמונה". הרב בניה גץ, ר''מ בישיבת ההסדר עכו, יעביר שיעור בנושא תיקון המידות – תיקון הנפש. אחריו ימשיכו הבנות לשיעור מפי הרבנית טל דנה, אודות זוגיות ובניית משפחה יהודית בדרך התורה.

בנוסף, כחלק מהרצון לחבר את הבנות לקשר שבין התורה לחיים האקטואליים עצמם, בכל שבוע יתקיים גם שיעור עם רב היישוב מורשת, הרב יצחק כהן, על החיבור בין פרשת השבוע לחיים עצמם".

נכון לעכשיו המדרשה תפעל ערב אחד בלבד בשבוע, אך יש כוונה בהמשך לפתוח את המדרשה בערב נוסף.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן