ליאון סייר בהתיישבות היהודית במזרח ירושלים

מחזיק תיק המנהלים הקהילתיים בבירה והמועמד לראשות העיר סייר בבית השבע, שממוקם בשכונת בית חנינא. "יש לדאוג לרווחתם ואיכות חייהם של תושבי המתחם ככל שניתן", אמר

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/07/18 16:36 כב בתמוז התשעח

ליאון סייר בהתיישבות היהודית במזרח ירושלים
משה ליאון בסיור בביקור בבית השבעה, צילום: מטה ליאון

מתוקף תפקידו כמחזיק תיק המנהלים הקהילתיים, ביקר היום (ה') המועמד לראשות העיר ירושלים, משה ליאון, לביקור בבית השבעה, שממוקם בשכונת בית חנינא במזרח העיר.

עם הגעתו למקום קיבל ליאון סקירה כללית על מצב הבית, ושמח למשמע הבשורה על כניסתן של שלוש משפחות צעירות חדשות למתחם. הוא התרשם ממסירותם ונכונותם של תושבי הבית לחיות בתוך שכונה שרוב רובה ערבים. 

ליאון קיבל סקירה נרחבת על המיקום, על התנהלותם היומיומית, על תכניותיהם להמשך פיתוח השכונה ועל שכניהם, ופגש את הסופר ולוחם הלח"י עזרא יכין.

משה ליאון בסיור בביקור בבית השבעה

משה ליאון בסיור בביקור בבית השבעהצילום: מטה ליאון

משה ליאון בסיור בביקור בבית השבעה

משה ליאון בסיור בביקור בבית השבעהצילום: מטה ליאון

יכין, כמי שנתן הרצאות רבות בפני חיילי צהל לאורך השנים, סיפר על עצמו כילד ועל העובדה שבזכות אבן שנפלה כאשר ניסו לפרוץ לבית נעוריו בעיר העתיקה, ניצלה המשפחה מניסיון לינץ׳ אכזרי של המון שצבא על ביתם בזמן מאורעות תרפ"ט. עוד סיפר יכין לליאון, על חוויותיו כלוחם צעיר בלח"י, וכמי שנפצע קשה בזמן מלחמת העצמאות בעת שפרצו הוא וחייליו לעיר העתיקה.

ליאון שמע בשקיקה את סיפור חייו של יכין ועל ההחלטה להקים את בית השבעה, ואמר:"בית השבעה שבבית חנינא הינו נקודת התיישבות חשובה מאוד שחיה וקיימת זה עשרות שנים. יש צורך להכיר אותה, לשמור עליה ולדאוג לרווחתם ואיכות חייהם של תושבי המתחם ככל שניתן וכך גם אפעל מיד לאחר בחירתי לראשות העירייה".