כאשר המכבים והרומאים פוגשים את חיילי צה"ל

האם שכחנו שחג החנוכה הוא בעצם שמונה ימי חגיגה והודאה לזכר ניצחונם של החשמונאים במרד נגד היוונים, חנוכת בית המקדש מחדש ונס פח השמן ולאו דווקא אכילת סופגניות ומשחקי סביבון?

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/12/18 14:37 כח בכסלו התשעט

כאשר המכבים והרומאים פוגשים את חיילי צה"ל
צילום: הותר לשימוש

"בתיאטרון אספקלריא" לקחו צעד אחד קדימה והחליטו לשחזר את קרבות המכבים והרומאים בפני חיילי צה"ל. במסגרת פרק במורשת קרב, שחקני התיאטרון הופיעו בפארק קנדה ושחזרו את הקרבות במקום בו התרחשו חלקם בין המכבים לרומאים.


לפי ההיסטוריה, במסגרת סדרה של שמונה קרבות המכבים אחד מהם התרחש בבית חורון בשנת 166 לפנה"ס במעלה בית חורון. הצבא הסלאוקי שהגיע לתפוס את המורדים נפל למארב במעלה הררי קשה למעבר, כאשר הכוחות של יהודה תוקפים אותו מלמעלה והובס. קרב זה היה ציון דרך חשוב בבניית הכוח החשמונאי. שוב נפלה כמות גדולה של נשק לידי יהודה, וגם הפעם הצטרפו אל יהודה אנשים נוספים, ויהודה הרחיב את תחום שליטתו בשטח שבין גופנא בצפון ועד מצפה (נבי סמואל) בדרום.

צילום: הותר לשימוש

מנכ"ל "תיאטרון אספקלריא" חגי לובר אמר: "ההופעה בפני חיילים צה"ל נותנת פרק משמעותי במורשת קרב וביכולת של המכבים ללוחמים אנושיים לנצח את היוונים הלוחמים המקצועיים ובהתגברות רוח האדם על מכונת המלחמה. אני מאחל לכל חיילי צה"ל ועם ישראל חנוכה שמח".
כתיבה ובימוי: חגי לובר. משחק: עידו מרקוביץ, אלעד לובר, אלי מועלם.