יועצות הלכה חדשות הוסמכו במדרשת נשמת

היועצות קיבלו את תעודת ההסמכה בתום שנתיים של לימודי הלכה עיוניים בתחום טהרת המשפחה, ולימודי העשרה רפואיים ורגשיים נלווים. "יוכלו לאפשר כלים חדשים של קרבה ליהדות", נאמר בטקס הסיום

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/02/18 16:37 ז באדר התשעח

יועצות הלכה חדשות הוסמכו במדרשת נשמת
טקס הסיום של תוכנית יועצות ההלכה בנשמת, צילום: עודד אנטמן

במדרשת נשמת התקיים ביום שלישי טקס הסמכת מחזור י' של יועצות הלכה, אשר יצטרפו לכ-120 יועצות הלכה בארץ ובעולם.

11 יועצות ההלכה החדשות, בוגרות תוכנית קרן אריאל ללימודי יועצות הלכה בנשמת, הוכשרו במשך שנתיים. ההכשרה כללה לימודי הלכה עיוניים של תחום טהרת המשפחה, ולימודי העשרה רפואיים ורגשיים נלווים.

בין המברכים בטקס היו הרב יעקב ורהפטיג העומד בראש תוכנית קרן אריאל, הרבנית נועה לאו, רכזת התוכנית, והרב יוסף צבי רימון, רב היישוב אלון שבות וראש בית המדרש של המרכז האקדמי לב. הרבנית חנה הנקין העומדת בראש מדרשת נשמת, הזכירה בדברים שנשאה בטקס שיום זה מציין גם י"ח שנים להקמת מפעל יועצות ההלכה.

הרב יעקב ורהפטיג אמר בטקס: "דבר נצרך וטוב הוא שאישה מדברת עם אישה, זהו יעדה של תכנית יועצות ההלכה. מחסום הבושה לא קיים, והן גם מבינות אחת את השנייה יותר טוב מאשר רב גבר, אפילו שהוא בעל ניסיון".

הרב יוסף צבי רימון ציין והדגיש בדבריו שהנשים הפונות להיות יועצות הלכה לא עושות זאת בשביל כבוד או מעמד: "יועצות ההלכה בחרו בדרך הזאת לא בשביל כבוד ולא בשביל מעמד האישה והעצמה נשית. זו לא הנקודה, הנקודה היא איך עוזרים יותר לעם ישראל. זה מה שמוביל אותן ונותן כוח לענות בשעות הקטנות של הלילה, וזה מה שמוביל את הדבר הזה להיות חוצה מגזרים, לפחות בתוך הציבור הדתי לאומי".

הרבנית יפה גיסר, יו"ר "בת עמי" לשעבר, חיזקה את היועצות שיוסיפו להרחיב את תחום טהרת המשפחה גם לציבורים אחרים: "המעגלים שהיועצות מרחיבות יוכלו לאפשר כלים חדשים של קרבה ליהדות, גם בציבורים שלא קשורים לשמירת טהרת המשפחה".

בסיום הטקס, בוגרות התוכנית קיבלו תעודות הסמכה חתומות בידי הרב ורהפטיג והרבנים שבחנו אותם בקיץ האחרון: הרב יהודה הנקין, הרב אליעזר דמרי, הרב שלמה לוי והרב יצחק הלוי.