חנוכה שמח: שלמה נאמן מדליק נר חמישי

ראש מועצת גוש עציון חוגג את חג החנוכה הראשון בתפקיד, ומספר על הדמות שמסמלת בעיניו גבורה. פרויקט מיוחד

חדשות כיפה דויד ליבנה 16/12/17 19:07 כח בכסלו התשעח

חנוכה שמח: שלמה נאמן מדליק נר חמישי
שלמה נאמן מדליק נר חמישי

שלמה נאמן, 44, נכנס לתפקיד ראש מועצת גוש עציון בחודש פברואר האחרון. הערב הוא מדליק נר חמישי של חנוכה ומספר לכיפה על הדמות שמסמלת בעיניו גבורה:

"סמל הגבורה היהודית מבחינתי הוא הרב יוסף מנדלביץ' שהיה אסיר ציון בברית המועצות, ושלחם נגד משטר הרשע של ברית המועצות ולמען העלייה לארץ והפצת היהדות. הרב מנדלביץ' היה בין מקימיה של מחתרת ציונית שעסקה בלימוד עברית ויהדות וערך עיתון יהודי מחתרתי. יחד עם חבריו ותוך כדי סיכון חיים הוא ניסה לחטוף מטוס כדי לעלות לארץ, ובגין מעשה זה הואשם בבגידה  וישב 11 שנה (!) במחנות ריכוז סובייטיים בתנאים קשים ביותר.

"גם שם, למרות הסיכון ועל אף הקושי הלא יתואר, הוא שמר הלכה ומצוות והספיק לשבות רעב 58 יום למען מטרה זו. עבורי, אחד הסיפורים המרגשים והמשמעותיים שלו מהשבי הסובייטי הוא הדלקת נרות חנוכה וחגיגות החג בשבי.

"לבסוף עלה הרב מנדלביץ' לארץ ישראל, ומכאן המשיך לעסוק למען שחרורם של אסירי ציון. הוא הקים עם חבר מהכלא, נתן שרנסקי, את 'הפורום הציוני' שעוסק בענייני עלייה. כמו כן, הוא היה ממקימי מכון 'לנדר' ושותף במאבק לשחרור יהונתן פולארד. עד היום הוא פעיל במאבקים למען עם ישראל וארץ ישראל. הרב יוסף מנדלביץ' הוא גיבור יהודי - הגיבור שלי".

שלמה נאמן מדליק נר חמישי

שלמה נאמן מדליק נר חמישיצילום: