זוכים חדשים בפרס תרבות יהודית

שר החינוך, נפתלי בנט, הודיע על הזוכים בפרס תרבות יהודית ע"ש אורי אורבך 2018. בתחום התיאטרון: רחלי מושקוביץ וגיא בירן ובתחום המוסיקה: נאור כרמי וליאור אלמליח

חדשות כיפה מירב כהן 16/10/18 17:22 ז בחשון התשעט

זוכים חדשים בפרס תרבות יהודית
שר החינוך נפתלי בנט, צילום: יונתן סינדל פלאש 90

השר בנט שוחח עם הזוכים בפרס תרבות יהודית לשנת 2018,  רחלי מושקוביץ, גיא בירן,נאור כרמי וליאור אלמליח, והודיע להם על זכייתם כהוקרה על פועלם התרבותי העשיר. 

השר בנט בירך את הזוכים: ״שמחתי לבשר לרחלי מושקוביץ וגיא בירן על זכייתם בפרס לתרבות יהודית ע"ש אורי אורבך בתחום התאטרון. רחלי, מחלוצות התאטרון הנשי במגזר הדתי מגדלת דור חדש של יוצרות צעירות. גיא, שיצירתו מיוחדת ושוברת מוסכמות, מבטא זיקה עמוקה למקורות היהודיים וחיבור לשורשים".

השר הוסיף ״שמחתי לבשר לליאור אלמליח ולנאור כרמי על זכייתם בפרס בתחום המוסיקה.
ליאור מחזיר עטרה ליושנה ומחיה את הפיוט והשירה היהודית-אנדלוסית. נאור מנגיש את עולם הניגון החסידי לאוזן הישראלית. יחד הם משמשים בהרמוניה כאבני יסוד בפסיפס הניגון והפיוט היהודי-ישראלי".

בהפקת אירועי 'צמאה' התרגשו היום לשמוע ש נאור כרמי, המפיק המוזיקלי האגדי של הפרויקט העמל בימים אלו על דיסק חמישי בסדרה, זכה בפרס שר החינוך לתרבות ויצירה על שם אורי אורבך ז"ל.
 
הרב משה שילת העומד בראש אירועי יריד החסידות ויוזם פרוייקט 'צמאה' אומר: "מפעים לראות איך שהניגונים החסידיים האותנטיים הפכו בחמש השנים האחרונות לנחלת הכלל ממש. נאור הצליח להוציא מביצועים עתיקים, עיבודים מודרניים וחדישים שהנגישו את עולם הניגון לכל דורש. אנו מברכים אותו "