ויתור על יהודי התפוצות? "אין לנו את הפריבילגיה"

מאות בני אדם השתתפו בכנס החשיפה המרכזי לקראת יציאה לשליחות ציונית. חוטובלי: "הכלים שרכשתי בשליחות משמשים אותי היום במשרד החוץ". הרב יונה גודמן: "האתגר עכשיו הוא להציל את יהדות התפוצות"

חדשות כיפה דויד ליבנה 12/02/18 17:05 כז בשבט התשעח

ויתור על יהודי התפוצות? "אין לנו את הפריבילגיה"
כנס החשיפה לשליחות ציונית, צילום: אבי פרידמן

"אין לנו את הפריבילגיה לוותר על יהודי התפוצות", כך אמר אוהד טל, ראש מרכז השליחות של הציונות הדתית מטעם תנועת המזרחי העולמית, בסיכום כנס החשיפה המרכזי לקראת יציאה לשליחות ציונית בתפוצות שהתקיים ביום חמישי האחרון באוניברסיטת בר אילן.

בכנס השתתפו כ-450 צעירים וצעירות מהציונות הדתית אשר שנחשפו לתמונת המצב של יהדות התפוצות ולאפשרויות ליציאה לשליחות מטעם הארגונים השונים. המשתתפים שמעו בכנס על הארגונים השונים המאפשרים לצאת לאתגר השליחות במסגרות של שליחות קהילתית, ארגונית, תנועת נוער, רבנית, שליחות בקמפוסים ועוד.

סוגי השליחויות מאפשרים למגוון רחב מבני ובנות הציונות הדתית להתגייס למשימה. השליחים יצטרפו למאות שליחים נוספים שמגשימים יחד את ערכי הציונות הדתית בתפוצות.

כנס החשיפה לשליחות ציונית

כנס החשיפה לשליחות ציוניתצילום: אבי פרידמן

"המציאות של יהודי התפוצות מורכבת. תהליכים של החלשות והתנתקות מהזהות היהודית וממדינת ישראל מביאים למציאות של התבוללות קשה. אי אפשר לשבת בארץ ולצפות מהם שיעלו לארץ - צריכים להגיע אליהם ולחזק איתם את הקשר כדי שזה יקרה. יש צורך באלפי שליחים שייצאו ממדינת ישראל לכל רחבי העולם, לחזק את הזהות היהודית בקהילות, להציב את ישראל על המפה ולבנות את הקשר בינם ובין ישראל", אמר טל.

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי שהשתתפה בכנס שיתפה בחוויותיה כשליחה, ואמרה כי השליחות "שינתה את חיי. עד גיל 18 לא נחשפתי ליהודים בחו"ל. הציונות שגדלתי עליה לא הבינה כיצד אפשר להתקיים בגלות כשיש לנו מדינה משגשגת. יש לנו כיום אחריות כלפי האחים שלנו בחו"ל. מנהיגות פירושה לקיחת אחריות ואכפתיות קודם כל בתוך המשפחה היהודית הגדולה. אחינו בחו"ל הם לא 'חברי פייסבוק' אלא אחים אמיתיים שאנחנו חייבים לחזק איתם את הקשר".

חוטובלי הוסיפה כי "אין לי ספק שהכלים שרכשתי בשליחות משמשים אותי היום כשאני מנהלת במשרד החוץ יחסים דיפלומטיים עם מנהיגים מכל העולם. מדינת ישראל צריכה להיות הדבק של כל היהודים בעולם. אנחנו חייבים לחבר את הערך החשוב של כולנו – לאומיות יהודית במדינה יהודית. מדינת ישראל היא לא פוליטיקה, אלא הדבק שמאחד את היהודים. גם אבות הציונות החילוניים חלמו על מדינה יהודית ולא על מדינה אוסטרלית עם שפה יהודית".

חוטובלי בכנס החשיפה לשליחות ציונית

חוטובלי בכנס החשיפה לשליחות ציוניתצילום: אבי פרידמן

כנס החשיפה לשליחות ציוניתצילום: אבי פרידמן

הרב יונה גודמן הציג נתונים עגומים על מצב ההתבוללות והתהליכים המורכבים של איבוד הזהות. לטענתו, אין להאשים את יהודי התפוצות במצב, אלא להבין את הגורמים שיוצרים את המציאות הזו ולראות בכך אתגר ראשון במעלה ומשימה לאומית שמונחת לפתחם כל אחד ואחת מאתנו.

לדבריו, "בכל דור הקב"ה מזמן לנו משימות ואתגרים והאתגר עכשיו הוא להציל את יהדות התפוצות. המספרים המבהילים על 75% התבוללות ברוסיה, 58% בארצות הברית, אוסטרליה ואירופה מדגישים עד כמה המצב חמור, למרות שבארץ אנחנו לא שמים לב לכך".

ממרכז השליחות ותנועת המזרחי העולמי נמסר כי "ההרשמה נמשכת ואנו קוראים לכל מי שלא הספיק להגיע לכנס לפנות אלינו דרך הפייסבוק או אתר האינטרנט של מרכז השליחות של הציונות הדתית לקבלת פרטים נוספים אודות מסלולי ההצטרפות".

 

כנס החשיפה לשליחות ציוניתצילום: אבי פרידמן

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן