הרשות השנייה אישרה את מיזוג רשת-עשר

אחרי פיצול ערוץ 2, הרשות השנייה אישרה הערב אחרי תקופה בת חמישה חודשים את המיזוג בין שני ערוצי הטלוויזיה, עשר ורשת

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/11/18 21:36 ל בחשון התשעט

הרשות השנייה אישרה את מיזוג רשת-עשר
שר התקשורת איוב קרא, צילום: פלאש 90

אחרי תקופה של חמישה חודשים הוסרו המכשולים האחרונים: מועצת הרשות השנייה אישרה את המיזוג של רשת ועשר. שני הגופים צפויים לעבור לשדר באפיק אחד החל מ-1 בינואר 2019

הערוצים הצהירו על כוונתם להתאחד כבר לפני כחמישה חודשים, אולם מאז נקלעו לחסמים בירוקרטיים ורגולטוריים. עד לא מזמן נראה היה כי רעיון האיחוד יירד לטימיון - אך הערב (ה') כאמור אישרה מועצת הרשות השנייה את המיזוג בכפוף להשלמות, ובכך הסירה את המכשול האחרון.

החלטה על המיזוג התקבלה על רקע המשבר שאליו הוביל הפיצול של שלוש הזכייניות לשלושה ערוצים נפרדים ב-1 בנובמבר בשנה שעברה. עד אז שידרו רשת וקשת באפיק אחד (22), ועשר באפיק שני (10). מרגע הפיצול עברו קשת ורשת לשדר שבעה ימים בשבוע, באפיקים 12 ו-13 (בהתאמה), ועשר המשיכו לשדר שבעה ימים - אך באפיק 14. הפיצול לשלושה ערוצים מסחריים הכניס את גופי השידור לקשיים כלכליים - זאת בעקבות ריבוי ההפקות לעומת הירידה בנתח אחוזי הצפייה של כל אחד מהם.

"האישור הערב הוא צעד חשוב והכרחי לקראת הסדרת שוק הטלוויזיה הישראלי", נמסר הערב מבעלי המניות של רשת ועשר. "מיזוג של פעילות רשת וערוץ


עשר יאפשר לחברה הממוזגת לפעול לשימור מירב העובדים ולהציע לצופה הישראלי טלוויזיה טובה יותר, שתתבסס על השקעה בתוכן איכותי ומקורי, במקביל לשימור הפלורליזם התקשורתי. כעת, לאחר אישור המיזוג, ישלימו נציגי בעלי המניות של הצדדים את הליך המיזוג וגיבוש התוכנית האסטרטגית של הערוץ הממוזג, אשר בסיומו יקבע יחס האחזקות של בעלי המניות בחברה הממוזגת. כמו כן, יבדקו הפניות של משקיעים נוספים שביקשו להיכנס לערוץ".

ההודעה הזאת באה בעקבות אישור מועצת הרשות השנייה שסיפקה את החותמת הרגולטורית הסופית, אחרי אישור הממונה על ההגבלים העסקיים. זאת כחודש לאחר שבעלי המניות של רשת כבר הודיעו על ביטול המיזוג בעקבות הקשיים שהערימה עליהם הרשות השנייה.

למרות שמדובר בהודעה רשמית וכל האישורים הנדרשים כבר ניתנו לשני הגופים, עדיין ישנן סוגיות בלתי פתורות הנוגעות למיזוג - ובהן מתווה הבעלות בערוץ החדש (שייקבע בהתאם להזרמת הכספים מצד בעלי המניות של שתי החברות) וכן מכירת חלקה של רשת בחברת החדשות לקשת, שלמעשה תחזיק בה באופן מלא מרגע האיחוד. 

שר התקשורת איוב קרא בירך על ההחלטה לאשר את המיזוג: "שמח שאף עובד לא ילך הביתה".