הקיבוץ חנך בית-כנסת לזכר הנווטת הדתיה הראשונה

בית הכנסת החדש נחנך לזכרה של הנווטת הדתייה הראשונה בצה״ל, תמר אריאל ז״ל, ונקרא על שמה: מורשת תמר

חדשות כיפה נדב פולק 27/11/17 13:31 ט בכסלו התשעח

הקיבוץ חנך בית-כנסת לזכר הנווטת הדתיה הראשונה
גזירת הסרט, צילום: Ancho Gosh

קיבוץ שדה נחמיה, קיבוץ חילוני הממוקם באמצע הגליל, אירח בתחילת השבוע אירוע יוצא דופן: חנוכת בית כנסת חדש בהשתתפותם של רבנים, אישי ציבור ותושבי המקום. בית הכנסת החדש נחנך לזכרה של הנווטת הדתייה הראשונה בצה״ל, תמר אריאל ז״ל, ונקרא על שמה: מורשת תמר.

בית הכנסת מורשת תמר

בית הכנסת מורשת תמרצילום: Ancho Gosh


היוזמה להקמת בית הכנסת הגיעה מתושב בקיבוץ בשם גדעון שלח, שבנו, ישי, אלוף משנה בחיל האוויר שחזר בתשובה ושימש כמפקדה של תמר, יחד עם הרב שלמה רענן מעמותת ‘איילת השחר’. 
אחד התורמים המרכזיים לבית הכנסת הוא איש העסקים הדתי דוד הגר, מהתומכים המרכזיים בעמותת ‘נצח יהודה’, בגדוד הנושא שם זה ובגיוס חרדים בצה״ל בכלל. בניית בית הכנסת נתמכה אף על ידי משרד הדתות ובאמצעות קמפיין לגיוס המונים שהשיקו רענן ושלח ברשת האינטרנט.

חנוכת בית הכנסת

חנוכת בית הכנסתצילום: Ancho Gosh


בין המשתתפים בחנוכת בית הכנסת היו: שר הדתות הרב דוד אזולאי, ראש עיריית קרית שמונה ניסים מלכה, מנכ״ל משרד הדתות עודד פלוס, חברי כנסת, אישי ציבור, בני משפחתה של סרן תמר אריאל ז״ל, ותושבי וותיקי קיבוץ שדה נחמיה.  בהנצחת שמה של תמר רואה שלח סגירת מעגל. "ישי, היה המפקד של תמר והם בילו שעות ארוכות בתא הטייס. גם אני הכרתי את תמר לא באופן מעמיק כאשר הייתי פוגש אותה בבית הכנסת” סיפר באחד הראיונות.