הערב הגדול של הרב שטיינזלץ

מאות אנשים הגיעו לחלוק כבוד לרב, שידוע בעיקר בשל מפעל חייו בתחום ביאור ופירוש ספרי התלמוד, לרגל יום הולדתו ה-80. רה"מ נתניהו שלח ברכה מצולמת: "אתה אחד המפרשים הגדולים של דורנו"

חדשות כיפה דויד ליבנה 11/06/18 08:43 כח בסיון התשעח

הערב הגדול של הרב שטיינזלץ
הרב שטיינזלץ והשר אלקין בערב הגאלה, צילום: ללא קרדיט

ערב גאלה מיוחד בסימן הגיעו לגבורות של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ, התקיים אמש (א') במלון אוריינט בירושלים. מאות אנשים הגיעו לחלוק כבוד לחתן פרס ישראל למדעי היהדות, בעל עיטור נשיא המדינה ויקיר העיר ירושלים, שידוע בעיקר בשל מפעל חייו בתחום ביאור ופירוש ספרי התלמוד.

בין המשתתפים הרבים שפקדו את האירוע ניתן למנות את הרב הראשי לשעבר של אנגליה, הלורד הרב יהונתן זקס, רו"ח משה ליאון המתמודד לראשות העיר ירושלים, העיתונאית שרה בק, איש העסקים הבריטי ליאו נוי, עו"ד אלן סקס מפוקס נאמן הרצוג, יהושע מילר בעלי הוצאת ספרים קורן, דוד בלומברג יו"ר הספריה הלאומית

הערב נפתח בנאומי ברכות. ראש הממשלה בנימין נתניהו שלח ברכה מצולמת שבה אמר: " אתה אחד המפרשים הגדולים של דורנו ויש לך מעיינות של ידע כבירים בכל תחום ותחום. נפגשנו שלוש פעמים בילדותינו שהיית גדול מאיתנו, ובפעם השנייה ביקשתי לקבל ממך שיעורים להחכים, והיית פותח דף ומלמד-מדבר מחכים באלף דרכים בצורה כובשת ומרתקת. בפעם השלישית שלמדתי מספריך ראיתי את כל ההתפתחות וההגות שלך, ואני מודה לך בשם כל עם ישראל על הזכות הגדולה שלך".

משה לאון והרב שטינזלץ

משה לאון והרב שטינזלץצילום: יחצ

השר להגנת הסביבה, לירושלים ולמורשת, והמועמד לראשות עיריית ירושלים, זאב אלקין, נאם באירוע וסיפר: "הדמות המיוחדת של הרב הובילה אנשים רבים לפגוש את היהדות בדרך המיוחדת שלו, בדמותו, בספריו ובמוסדותיו. לא הייתי מגיע לאן שהגעתי לולא אותה פעילות חשובה מאוד של הרב בבריה״מ עוד כשאף אחד לא היה שם בתקופת מסך הברזל".

הרב שמתאושש מאירוע מוחי קשה שעבר נכח בערב והיה נרגש מאוד. בשיאו של הערב נהנו האורחים מנאומו של רבה הראשי של בריטניה לשעבר, הרב לורד יונתן זקס, שסיפר על הקשר העמוק שלו עם הרב שטיינזלץ, ומהופעה של גדול הזמר החסידי אברהם פריד.

באירוע הוצג ע"י בנו של הרב ומנהל מרכז שטיינזלץ, הרב מני אבן ישראל, פרויקט עתידי שצפוי לצאת לדרך עד סוף השנה הבאה: מאגר דיגיטלי עם כל כתביו של הרב שטיינזלץ בפלטפורמה גלובלית שתהיה זמינה לכל אדם בכל מקום בעולם.