החטיבה להתיישבות חגגה יובל

באירוע לציון 50 שנה לפעילות החטיבה בטיפול ביישובים בפריפריה וביסוסם, אמר הנשיא ריבלין: "ההתיישבות מחברת בין ימין לשמאל". רה"מ נתניהו: "החטיבה משמשת כאחת מזרועות הביצוע החשובות של ממשלת ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/07/18 09:20 כח בתמוז התשעח

החטיבה להתיישבות חגגה יובל
הנשיא ריבלין בחגיגות היובל לחטיבה להתיישבות, צילום: רונן טופלברג

החטיבה להתיישבות של ההסתדרות הציונית העולמית, ערכה אתמול (ג') אירוע לציון 50 שנה לפעילות החטיבה בטיפול ביישובים בפריפריה וביסוסם. האירוע, התקיים בביתן 10 בגני התערוכה בת"א, כחלק מיריד ההתיישבות הכפרית, בהשתתפות נשיא המדינה ראובן ריבלין.

"ההתיישבות מחברת בין ימין ושמאל, היא כוללת קיבוצים של השומר הצעיר לצד יישובים של אמנה, מושבים ותיקים לצד ערים ועיירות. שרשרת הדורות של ההתיישבות מאירה את גבולותינו והיא חומת המגן האמיתית שלנו, עוטף ישראל, מאז ולתמיד", אמר ריבלין בדברים שנשא באירוע.

מלבד הנשיא השתתפו באירוע גם שר החקלאות ופיתוח הכפר אורי אריאל, יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית אברהם דובדבני, ראש החטיבה להתיישבות גאל גרינוולד,סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן, ח"כ בצלאל סמוטריץ', יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם, מנכ"ל החטיבה להתיישבות צביקי בר- חי, ראשי ההנהלה הציונית וראשי המועצות האזוריות.

ראש החטיבה להתיישבות גאל גרינוולד אמר כי "ב-2018 יש צורך בחיזוק הגבולות ובשמירת אדמות הלאום. כן, גם ב-2018 אנחנו מבקשים להציע לציבור הרחב חווית מגורים שונה. חשוב לפזר את אוכלוסיית המדינה מהמרכז לצפון והדרום".

חגיגות היובל של החטיבה להתיישבות

חגיגות היובל של החטיבה להתיישבותצילום: רונן טופלברג

חגיגות היובל של החטיבה להתיישבות

חגיגות היובל של החטיבה להתיישבותצילום: רונן טופלברג

לפני האירוע שלח רה"מ בנימין נתניהו מכתב ברכה לראשי החטיבה, בו כתב: "ב-50 השנים האחרונות משמשת החטיבה להתיישבות כאחת מזרועות הביצוע החשובות של ממשלת ישראל בתחום זה. אנו מחזקים בקביעות את הפריפריה ומאפשרים לתושביה שוויון הזדמנויות".

במהלך ביקורו ביריד ההתיישבות אמר השר אריאל: "התיישבות בארץ ישראל שקולה לכל המצוות גם יחד. החטיבה להתיישבות לוקחת במצווה זאת חלק משמעותי. אני גאה להיות שותף בהרחבת ההתיישבות היהודית בכל רחבי הארץ. ציונות 2018!

"היריד של החטיבה, הוא הזדמנות פז להיחשף להזדמנויות ההתיישבות במדינת ישראל. החטיבה להתיישבות חזרה לפעול לפני כשנה ואנו רואים את התוצאות. אנשי החטיבה, מחזקים את ההתיישבות ומכשירים את הדורות הבאים של המתיישבים. עבודתם, ניכרת בשטח בכל התחומים. 

"אנו נמשיך ונקים ישובים חדשים בגליל, בגלבוע, ברמת הגולן, ביהודה ושומרון ובנגב. נמשיך לשאת את דגל ההתיישבות. בניין הארץ, הינו ערך חשוב ועליון במסורת היהודית לאורך השנים ואני שמח על המשך ההתיישבות הציונות בכל מרחבי ארצנו".