דוברת ספרדית ואייקון אופנה: 10 דברים שלא ידעתם על מירי רגב

כיהנה כשרת התרבות והספורט ושרת התחבורה, מחזיקה בדרגת תת אלוף בצה"ל ויש שמועה שכשהיא מגיעה למימונה המסיבה באמת מתחילה. מירי רגב היא מסוג האנשים שאי אפשר להתעלם מהם, אז לכבוד יום הולדתה ה-57 שיחול השבוע הנה עשרה דברים שלא ידעתם עליה

חדשות כיפה הדרת פכטר, חדשות כיפה 24/05/22 20:34 כג באייר התשפב

דוברת ספרדית ואייקון אופנה: 10 דברים שלא ידעתם על מירי רגב
מירי רגב, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

סערה גדולה עוררה חברת הכנסת מירי רגב כשטענה, "אין כאבי בטן על חיילים, על נשים מוכות או על מקרי אונס כי כולם מבינים שזה הרציונל", בעקבות חוק "ממדים ללימודים". כעת, ולקראת יום ההולדת ה-57 שיחול ביום חמישי, הנה עשרה דברים שלא ידעתם עליה. 

1. לא רק עברית 

מירי רגב נולדה בשם מרים סיבוני לאבא פליקס שעלה ממרוקו ואימא מרסל שעלתה מספרד. בבית הם דיברו ספרדית ככה שזו בעצם שפת האם שלה.

2. מתגעגעת לשורשים 

מירי ממליצה לכל הבנות שמתחתנות לשמור על שם משפחתן הקודם ולהוסיף לחדש, הרי לא רק לבנים יש קשר לבית אבא אלא גם לנשים. היום היא מתחרטת שהיא החליפה את שמה עם נישואיה ומפחדת שאם תחזיר את השם היא תחשב לפופוליסטית. 

3. חובבת מוזיקה 

בבית משפחת רגב אוהבים מוזיקה ופעם בשנה לפחות היא דואגת לטוס להופעה בחו"ל. בתור שרת התרבות והספורט לשעבר, רגב ציינה שאומנם היא לא קראה צ'כוב אבל היא לא פחות תרבותית. מסתבר שהיא מאוד אוהבת את אלטון ג'ון והייתה בהופעות שלו מספר פעמים וגם בהופעה של פול מקרטני.

מירי רגב והשמלה המפורסמת

מירי רגב והשמלה המפורסמת צילום: אלי סבתי

4. אייקון אופנה 

רגב נחשבת לאייקון אופנה ולטובת כל מי שפספס, השמלה המוכרת ביותר שלה היא שמלת ירושלים.
שרת התרבות לשעבר ייצגה את ישראל בפסטיבל קאן, כאשר ירושלים חגגה 50 שנה לשחרורה, לרגב הייתה משימה - להעלות את ירושלים על ראש שמחתה, וכשמישהי לובשת על השטיח האדום שמלה שעליה מצוירת העיר הכי יפה בעולם, אי אפשר שלא לדבר על זה. 

5. ספורטיבית 

שנים היא עושה יוגה, ספינינג ופילאטיס אבל מתקשה להתמיד בשל הלו"ז העמוס והצפוף. היא מאמינה שספורט מקדם את החברה ועוזר לפרודוקטיביות לעומת הבטלה.

6. קריירה צה"לית של 25 שנה 

מירי רגב שירתה בתור דוברת צה"ל במלחמת לבנון השנייה וההתנתקות מגוש קטיף. רגב השתחררה מצה"ל לאחר קריירה בת 25 שנה בדרגת תת אלוף. עוד בימיה בדוברות היא שמה למטרה לחזק ולהשמיע את הפריפריה. היא מספרת שהאווירה בדוברות הייתה מאוד אליטיסטית, עד כדי כך שהיו מאחרים לה לפגישות מפני ש"לא מצאו חניה לג'יפ של אבא".

רגב החיילת

רגב החיילת צילום: Nati Shohat/Flash90

7. החלום שלא התגשם

בתקופת הלימודים בתיכון, הייתה מתנדבת במד"א ואפילו יו"ר תנועת נוער מד"א בשפלה, לכן אך טבעי היה להימשך למקצוע בפן הרפואי. לאחר מכן היא גם חשבה להיות פעילה בתחום החינוך והחברה ואפילו השלימה תואר ראשון בחינוך בלתי פורמלי מבית ברל.

8. אהבה מבעד לחלון 

בעלה של מירי, דרור, ראה אותה מבעד לחלון האוטובוס בקריית גת כשהיו עוד בתיכון ומשם הכול היסטוריה. רגב הייתה אז תלמידת תיכון שבדיוק התחילה בתהליך התחזקות. דרור לא דתי, אבל הוא היה מלווה אותה כל יום שישי לפעולת בני עקיבא, וכשהם טסו לטייל הוא היה סוחב עבורה תיקים עם קופסאות שימורים כי היא אכלה רק כשר.  

9. הישראלית היפה 

בגיל 17 מירי הייתה מועמדת לתואר "צברית השנה" של עיתון מעריב. היא הייתה פעילה מאוד והתנדבה כל הזמן. בין היתר סייעה לקשישים, התנדבה במד"א והכי חשוב, עזרה לאמא בבית עם הניקיונות והבישולים. כפיים!

10. שאפה לרכות 

מירי רגב למדה את "שיטת ימימה". של המורה לחשיבה הכרתית, ימימה אביטל. רגב, שרצתה ללמוד  להיות יותר רכה עם עצמה למדה את השיטה פעם בשבוע.