גבי גזית על ערוץ 20: "מטורלל", "גידול פרא", "ערוץ הלאומנות", "רודנים", "נבלות"

בשיחה הזויה ומשתלחת ראיין גבי גזית בתוכנית הבוקר שלו את שלמה גבר, מנכ"ל התנועה הקראית בישראל שהודיע כי יעתרו לבג"ץ נגד ערוץ 20. גבי גזית הצהיר שאם היה מאמין היה הופך לקראי והיה מאמץ את מנהג הסקילה: "יש כמה אנשים שהייתי סוקל אותם עד צאת נשמתם, מוציא להם עין וכורת להם יד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/08/17 13:36 ז באלול התשעז

גבי גזית על ערוץ 20: "מטורלל", "גידול פרא", "ערוץ הלאומנות", "רודנים", "נבלות"
גבי גזית, צילום: Moshe Shai/FLASH90

גבי גזית ידוע בלשונו המשתלחת כלפי היהדות והחרדים ניצל את הבקשה של העדה הקראית בישראל ייצוג בערוץ 20 כדי להשתלח בערוץ ולהסביר למאזיניו מה הוא חושב על היהדות האורתודוכסית.

בעקבות הידיעה על הפנייה של הקראים לערוץ 20 העלה לשידור גזית את מנכ"ל התנועה הקראית בישראל, שלמה גבר, וביקש ממנו הסברים על אורחות חייהם.

על פי ההסברים בראיון הקראים בישראל מונים 40 אלף איש, שמאמינים רק במה שכתוב בתנ"ך אבל לא בתורה שבע"פ. כשנשאל על ידי גזית איך זה מסתדר עם הציווי "עין תחת עין" הסביר גבר כי יש ציווי בפרשת שופטים "ובאת אל השופטים בימים ההם" ואמר: "עכשיו אנחנו חיים בימים האלה ויש לנו מערכת משפט שדנה בעניינים בין אדם לחברו ובעצם אלו החוקים שמקובלים עלינו".

http://103fm.maariv.co.il/programs/media.aspx?ZrqvnVq=HDJHHI&c41t4nzVQ=EE

בתגובה אמר גזית: "יש כמה אנשים שהייתי סוקל אותם עד צאת נשמתם, מוציא להם עין וכורת להם יד כי הם ראויים לזה ואתה בטח יודע למי אני מתכוון".

גבר סיפר כי הם אינם מניחים תפילין כי "הפרוש למילה טוטפות הוא זיכרון בדרך של היקש" והציווי של משה היה להניח את ה'זיכרון' של יציאת מצריים בצורה מוחשית. 

כנשאל על שמירת שבת אמר גבר כי אינם נוסעים בשבת כי כתוב "לא תבערו אש" והנסיעה בשבת כרוכה בהצתת אש למרות שלפי גזית "לא כתוב לא תתניע את המאזדה שלך בשבת" ולפיכך המסקנה שלו הייתה: "בקיצור, אתם די חרדים דוסים כאלה". 

מבחינת כשרות, הם לא מפרידים בין בשר לחלב. כאן אמר לו גזית: "שאם היה מחליט לשמור את היהדות היה הופך לקראי". 

בנוגע לדרישתם מערוץ 20 הפתח בין השניים הדו שיח הבא: 

"גזית: "מה היית רוצה לעשות בערוץ 20 לו הייתה ניתנת לך גישה על ידי הרודנים של הערוץ הזה?"

גבר: "להפיץ את התפיסה היהודית קראית כפי שבתחילת החודש היה את הקונגרס היהודי ה- 17 , בו הוצגה היהדות הקראית ומורשתה במספר לא קטן של מושבים בקונגרס. כל אוניברסיטה שיש בה מחלקה ליהדות, וגם מכון בן צבי לחקר היהדות, היהדות הקראית מקבלת פן מאד רחב במחקרים שלה אז יש לנו הרבה מה להציע..."

גזית: "יש לכם זכות מוחלטת, טבעית ומוחשית להיות בערוץ המורשת. רק בעיה שערוץ המורשת הפך את עורו והפך להיות ערוץ הלאומנות ושמירה על ההתנחלויות וכל מיני דברים שלא קשורים בכלל, לטעמי, למורשת אבל זה ויכוח אחר. איפה אתם עומדים בעניין הזה? אתם תלכו עד בג"צ עם זה?

גבר: "אנחנו נלך לבג"צ..."

גזית: "אם אני הייתי שופט בבג"צ הייתי מכריח את הנבלות האלה של ערוץ 20 לתת לכם.. אני לא אומר תוכנית קבועה אבל לפחות לסקר את החיים בקהילה ולפחות פעם אחת לצלם אולי תפילה שלכם או משהו מהסוג הזה..."

 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן