"בנט בגד בציונות הדתית"

מחאה חריפה נגד שר החינוך נפתלי בנט, בכנס מנהלי הציונות הדתית בים המלח. חיים פלק, יו"ר צעירי המפד"ל לשעבר ומייסד ארגון 'ישפה', קרא מעל הבמה "בנט הפך את הציונות הדתית לאסקופה נדרסת ורמס אותנו". ח"כ לשעבר אורית סטרוק: "נפתלי ואיילת רמסו ערכים רבים עליהם אנחנו מחנכים את ילדינו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/02/19 13:47 ט באדר א'

"בנט בגד בציונות הדתית"
הדוברים בפאנל. מימין: חיים פלק, צילום: אליאור בן חיים

הרוחות התלהמו הבוקר (ה') בכנס מנהלי הציונות הדתית שמתקיים בים המלח, כשחיים פלק, יו"ר צעירי המפד"ל לשעבר צעק: "בנט בגד בציונות הדתית. הוא הפך אותה לאסקופה נדרסת. הוא רמס אותנו. בנט הביא שלושה מנדטים נוספים והציל את המפלגה מהתרסקות. 
הם לקחו לנו חצי מהמנדטים. אנחנו לבד 140,000 קולות בערך", פלק, שישב בפאנל כנציג הבית היהודי, במקומו של ח"כ מוטי יוגב שנבצר ממנו להגיע, האשים את בנט בבגידה וזכה לתשואות רמות ממאות המנהלים המשתתפים בכנס.  

"חשוב לי להגיד שבנט הוא אחד המוכשרים בציונות הדתית. המשאים ומתנים שניהל במסגרת תפקידיו במשרד החינוך, במשרד הדתות, במשרד הכלכלה, היו מעולים. הוא היה גאון. זו היתה גאונות במשא ומתן. אין לי ספק שמדובר בשד פוליטי. מה לעשות שהוא דפק את הציונות הדתית, את בוחריו"
מהקהל נשמעו קריאות מחאה כנגדו, כמי שמייצג את מועצת הבית היהודי ששמה רגליים לנפתלי ואיילת ודחקה אותם לפינה. 

עדיין בבית היהודי? בנט ושקד

בגדו בציונות הדתית? בנט ושקדצילום: יוסי זליגר פלאש 90

אורית סטרוק ביקשה להצטרף לדבריו של פלק ואמרה "על אף שאיילת שקד ונפתלי בנט הם חברים טובים שלי, ועברנו דברים רבים יחד, אני חשה כי הם רמסו ערכים רבים, עליהם אתם כמנהלים ואנחנו כהורים, מחנכים את ילדינו עליהם. נפתלי דאג לבטחון מדינת ישראל אבל יש לנו ערכים נוספים מלבד בטחון ישראל, והוא כרסם ופגע בערכים שלנו. על קצה המזלג אגיד שערכים כמו צניעות, שבת, מחוייבות להלכה פשוטה, משפחה, כל אלו נפגעו בימיו של בנט כראש המפלגה. 
חשוב גם לומר שכשר חינוך הוא לא פעל כפי שהיו נוהגים פה מנהלים רבים. הוא צריך היה לייצג ציבור, אלא שכנראה הוא לא צריך לייצג את הציבור שלנו. " 
אורית סטרוק התייחסה בדבריה לאיחוד בין המפלגות, ואמרה שחבל לה שהאיחוד מתעכב והיא רואה את ההדבר כצעד הכרחי.

אלי ישי, שישב אף הוא בפאנל ביקש "להפסיק את מלחמות האגו. עלינו לגלות אחריות. אם נתאחד נכפיל את כוחנו. הימין זקוק ללגיטימציה הזאת. להביא חרדים רבים - המכנה המשותף רב על המפריד. אני לא מחפש להתברג. אני נמצא פה בשביל ליצור איחוד אחרת אין לי מה לחפש בכנסת" אמר ישי.
"כשהבית בוער לא רבים. עושים הכל על מנת להציל את הבית. עלינו לעבוד ולא לבזבז את הזמן".