בית מדרש חדש לזכר הלוחם שנפל

ביישוב מבוא דותן הוסר הלוט מעל שמו של בית מדרש חדש שנחנך במכינת היישוב, לזכר רס"ן צפריר בר-אור שנפל במבצע צוק איתן. בטקס נכחו בני משפחתו ותלמידי המכינה.

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/10/18 20:52 ט בחשון התשעט

בית מדרש חדש לזכר הלוחם שנפל
בית המדרש החדש במבוא דותן, צילום: רועי חדי

בטקס מרגש נחנך ביישוב מבוא דותן שבשומרון בית-מדרש על שמו של רס"ן צפריר בר-אור הי"ד, שנפל במהלך מבצע "צוק איתן" בהיותו סמג"ד גדוד הסיור של גולני. בית המדרש שנחנך ישמש את תלמידי מכינת "שחר" שביישוב, מכינה קדם צבאית חילונית בה לומדים דתיים וחילונים יחד.

בטקס נכחו בני משפחתו של צפריר ז"ל, ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, חברים ותלמידי המכינה וכן אל"מ יואב ירום, שהיה מפקדו של צפריר בסיירת גולני.

את הפרוייקט הגה ויזם חברו של צפריר הי"ד, אליעזר שנדורפי, ששירת עימו בחטיבת גולני כמפקדי מחלקות. "הפעם האחרונה בה פגשתי את צפריר הייתה בשיחה עם נוער בסיכון", סיפר שנדורפי. "למרות שלא היה לו הרבה זמן פנוי, בין התפקידים בצבא ובחייו האישיים הוא פינה זמן בשביל להגיע ולהשקיע בנוער, וראה בזה שליחות של ממש".

במהלך הטקס נשא דברים ראש מוא"ז שומרון, יוסי דגן, ואמר כי הנצחתו של צפריר ז"ל דווקא ביישוב זה היא בעלת חשיבות רבה: "היישוב מבוא דותן ממשיך וגדל, וכבר מגיע לשיא של גדילה ובנייה עם 90 יח"ד שנבנות ונמכרות בו. במקביל נבנים קרוואנים כדי לאכלס את המשפחות הרבות שרוצות להתגורר ביישוב.

מכינת שחר משלבת בתוכה גוונים רבים מכלל החברה הישראלית. אני נרגש לראות את החיבור המיוחד בין כל תלמידי המכינה, ואת החיבור המיוחד בין התלמידים לבין הארץ הזו. בימים לא פשוטים אלו, הקמתו של בית מדרש חדש למכינה מהווה אמירה חשובה של חיזוק הקשר לארץ תוך אחווה כלל ישראלית, לאור דמותו של צפריר ז"ל. זו זכות גדולה לנו, תושבי השומרון, להנציח אדם גדול כמוהו באזורנו".