"אתם, מנהיגי החינוך מקדשים מדי יום שם שמיים": כנס החמ"ד בצפון

מאות מנהלי חינוך מאזור צפון לקחו חלק בכנס המנהיגות ה-10 של החמ"ד. יו"ר ארגון המורים הדתיים: "מי שבחר בהוראה בחר בעול המנהיגות וברצון לחנך את הדורות הבאים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/11/18 21:52 יט בכסלו התשעט

"אתם, מנהיגי החינוך מקדשים מדי יום שם שמיים": כנס החמ"ד בצפון
כנס החמ"ד בצפון, צילום: יח"צ

מאות מנהלי חינוך השתתפו היום (שלישי) בכנס המנהיגות ה-10 של החמ"ד מחוז צפון שנערך במכללת שאנן

מאות מנהלי חינוך מאזור צפון לקחו היום חלק בכנס המנהיגות ה-10 של החמ"ד מחוז צפון שנערך במכללה האקדמית דתית לחינוך שאנן בחיפה, בהנחית אבי רט. בכנס השתתפו מנהל חמ"ד מחוז צפון חיים גבאי, ראש מנהל החמ"ד הרב ד"ר אברהם ליפשיץ, נשיא שאנן פרופ' יחיאל פריש, מנהלת מחוז צפון במשרד החינוך ד"ר אורנה שמחון, יו"ר ארגון המורים הדתיים גד דעי, ומכובדים נוספים. עוד לפני הכנס נערכו במכללה סדנאות מנהיגות ושותפות שונות בהשתתפות מרצים בכירים מתחום התקשורת, רפואה, כלכלה, משפט, תרבות וביטחון. בתום הכנס התקיימה התוועדות י"ט בכסלו בהובלת הרב חיים אליהו אליהו קרצ'בסקי והנגן חיים קומר.

חיים גבאי פתח את הכנס באומרו כי "אבקש להודות מעומקא דליבא על הזכות הגדולה להיות שותף עמכם למנהיגות החמ"ד בכלל וחמ"ד צפון בפרט. אתם, מנהיגי החינוך פועלים במסירות, באחריות ובנחישות בקהילות וביישובים לקידום שם שמיים וביחד עם כל העמיתים בחמ"ד ברמת המחוז- להוסיף קידוש שם ה' בהפיכת החמ"ד למוביל ברמה המחוזית. מסירותכם, נחישותכם ומקצועיותכם, תוך חיפש אחר חדשנות ויצירתיות מהווים דוגמא ומופת לכולנו, ועל כך אבקש שוב להודות לכם מפקחים ומפקחות, מחנכים ומחנכות, גננות, מנהלות מובילים וכל בעלי התפקידים. בפרשת השבוע קראנו על יעקב אבינו, שמוסיף על דרכם של אבותיו אברהם ויצחק את קידוש החומר ואת שילוב הקדושה של 'יושב אוהלים' יחד עם בניית מעצמה כלכלית וכוח צבאי. בדרכנו, אנו משלבים כוחות אלה של האבות-אברהם ההולך, יצחק הדבק בארץ ויעקב המשלב ספרא וסייפא, אמונה ופיתוח כוחות של עשייה בחזקת התורה והמדע. אני מאחל לכולנו המשך כנס מועיל ומחכים, ומחזק את ידי כולנו בתודה על העבר וההווה ובבקשה ותפילה על העתיד לחיזוק היחיד והיחד".

הרב ד"ר אברהם ליפשיץ: "היום יט' בכסלו הוא חג הגאולה. מסופר על בעל התניא שישב עם חתנו כשלצדם הנכד בוכה והחתן- אב הילד בעת לימודו או תפילתו לא היה מרגיש כלום מהמתרחש סביבו. עזב התניא את לימודו ולא זז משם עד שראה את נכדו בשלווה. אין לו לאדם להיות כל כך שקוע באיזה ענין שהוא, ויהי אפילו העניין הכי נעלה, עד שלא ישמע קול ילד בוכה בקרבתו, או בסביבתו. זהו כידוע גם יום פטירתו של הרב צבי נריה זצ"ל, שתמיד ציין כי לפני הכל תהיה נוכח לזולתיך ואחיך, היית בישיבה ולא היית בבית זמן רב תהיה רגיש ואל תשכח להביא מתנה לאחיך הקטנים. איזה איש דגול היה שהרי התעסק כל חייו בקדושה, ובאותה נשימה ביקש כל העת להקים עולה של תורה ולחבר חזון גדול עם נגיעה תמידית בפרטים הקטנים של החיים".

מצדיעים למורים

מצדיעים למוריםצילום: יח"צ

גד דעי ציין בדבריו כי "מי שבחר בהוראה בחר בעול המנהיגות וברצון לחנך את הדורות הבאים. כל גננת, מורה ומחנכת ומורה חדשה מתחייבת בתפקידה להנהיג את התלמידים  ולהקנות להם מחויבות, ידע וערכים, תהליך שמשפיע על כל משפחה. לצערנו בשנים האחרונות מעמד המורה נמצא בשפל, אך אנו נלחמים בתופעה מדי יום ועלינו להיאבק על מעמדו של המורה בישראל- מהתפקידים החד משמעית החשובים ביותר במדינת ישראל, בנחישות וללא פשרות".

ד"ר אורנה שמחון ציינה: "יש לנו מחוז מיוחד ואוסף של אנשים מיוחדים ומנהלים, ומורים ותלמידים ואתם מחוללים ביחד שינוי חינוכי וחברתי מהמעלה הראשונה. מנהיגים ניחנים בתכונות שמאפשרות להם להוביל אנשים, חיילים, ארגונים ותלמידים, אבל לא הולכים אחריהם מכורח הכוח והשררה אלא מכורח ההשפעה. כיום, החברה מוקיעה אנשים ומנהיגים שלא מקיימים דיאלוג ומסבירים את כוונתם. היום התלמידים מבקשים תשובות ושואלים שאלות וגם המורים שלנו מבקשים להבין מהיכן נובעות ההחלטות וכבר עברו הימים שבהם הונחתה רפורמה וזהו. אנו רואים עם התקדמות הדורות כי החברה הופכת לדמוקרטית ושיוויונית יותר ושלכל אדם יש מקום בחברה. זוהי סוג ההנהגה שניבחן עליה- הנהגה של שיתוף ודיאלוג, שמתוכה ננהיג ונשפיע כמנהלים במערכת החינוך".