אלמנתו של אורי אורבך בפניה אישית

לפני שש שנים הכריז אורי אורבך על שבת פרשת קדושים כשבת "והדרת", בה יינתן יחס מיוחד לאזרחים הותיקים. מיכל, אלמנתוו של השר שנפטר לפני כ-4 שנים מבקשת מהציבור לציין את שבת והדרת בשבת הקרובה, אפילו במעשה קטן וסמלי

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/05/19 21:27 כז בניסן התשעט

אלמנתו של אורי אורבך בפניה אישית
אורי אורבך ז"ל , צילום: פלאש 90, מרים אליסטר

מיכל אורבך, אלמנתו של השר לאזרחים ותיקים לשעבר, אורי אורבך ז"ל מבקשת מהציבור לא לשכור את המיזם המיוחד שיזם בעלה, שנתיים לפני שנפטר. "שלום, זו מיכל אורבך, ואני פונה אליכם בקשר לשבת "והדרת" שתחול השבוע", כותבת מיכל בפוסט בפייסבוק. "אורי ז"ל הכריז על שבת זו מיד עם כניסתו לתפקיד השר לאזרחים ותיקים, לפני שש שנים. מטרתה - ציון היחס המכבד לקשישים בנקודת זמן קבועה מדי שנה, בשבת פרשת קדושים, שבה קוראים את הפסוק"מִפְּנֵי שֵׂיבָה תָּקוּם וְהָדַרְתָּ פְּנֵי זָקֵן".

מיכל מזכירה בפוסט את המיזם המיוחד של אורבך ז"ל: "אורי הציע כי בבתי הכנסת, הרבנים ונושאי הדרשות יקדישו את שיעוריהם ואת דברי התורה לעניין זה, וגם תנועות הנוער יפעלו בנושא. הוא המליץ להעלות לתורה בבתי הכנסת דווקא את זקני הקהילה או את האדם המבוגר ביותר בקהילה, והביע תקווה כי בשנים הבאות יהפוך העניין כבר למנהג, וכי גופים רבים יירתמו לפעילות ולהעלאת המודעות".

"שבת זו חלה תמיד בסמוך לימי השואה והתקומה, מתאים במיוחד למחויבות הנעימה שיש לנו להוקרה כלפי דור ההורים והסבים. אני מזמינה אתכם לציין את שבת והדרת בשבת הקרובה, אפילו במעשה קטן וסמלי. ויהי רצון שנזכה בע"ה להגשמת דבריו של אורי: ראוי שהבשורה של "והדרת פני זקן" תצא מבתי הכנסת, מתוך קהילות של תורה. וכך לא רק מצווה נקיים, אלא מפני שיבה תקום חברה מתוקנת".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן