אלפים באירוע לזכרה של אורי אנסבכר הי"ד

יותר מאלפיים בני נוער, ילדים ומבוגרים משתתפים באירוע "עיר עוטפת אור" לזכרה של אורי ז"ל שנרצחה בירושלים. מארגן האירוע: "אורי, שְׂאִי סָבִיב עֵינַיִךְ וּרְאִי כֻּלָּם נִקְבְּצוּ בָאוּ לָךְ"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/02/19 21:47 יד באדר א'

אלפים באירוע לזכרה של אורי אנסבכר הי"ד
אירוע לזכרה של אורי אנסבכר, צילום: הותר לשימוש

אלפים הגיעו הערב (ג') לירושלים כדי להשתתף באירוע לזכרה של הנערה אורי אנסבכר הי"ד שנרצחה באזור עין יעל לפני כשבועיים. אליסף פרץ, אחד מיוזמי האירוע אמר: "לצערנו את הרצח לא הצלחנו למנוע, אך הצלחנו למנוע את האדישות".

האירוע נפתח ב"צעדת האור" שיצאה מעין יעל למתחם התחנה הראשונה בירושלים, באירוע מופיעים בהתנדבות האמנים אהוד בנאי, שלומי שבת, יובל דיין, עמיר בניון, מיכה שטרית וחברי להקת שלווה. במהלך האירוע, צפוי האמן שלומי שבת לבצע בפעם הראשונה את שירה של אורי "עולם של שלום", אשר הולחן על ידו.

אירוע לזכרה של אורי אנסבכר

אירוע לזכרה של אורי אנסבכרצילום: הותר לשימוש

אליסף פרץ, בנה של כלת פרס ישראל, מרים פרץ, אשר שכל את שני אחיו במלחמות ישראל אמר במהלך האירוע: "התכנסנו כאן הערב מתוך שבר גדול. התכנסנו לבכות, ולדפוק על דלתות הלב. לחצוב נקודות תקווה להיאחז בהן. עומדים כאן היום רבים שלא הכירו אותך, אורי אנסבכר. גם אני בתוכם. כאלו שלא פגשו את זיו פניך הקורנות, לא שמעו את שירת חייך. התכנסנו כאן כי אנחנו לא מסכימים לתת לרשע לנצח. אנו עומדים כאן בירושלים, אנשים שונים, פרצופים שונים ודעות שונות, כדי לקחת אחריות. לצערנו את הרצח לא הצלחנו למנוע, אך הצלחנו למנוע את האדישות. אנו עומדים כאן ולוקחים אחריות על המרחב, על האדם שאנחנו. עומדים וכואבים על האנושיות שנפגעה ביום חמישי לפני שבוע וחצי".

עוד הוסיף פרץ: "החלטת לנגוע בלבבות של נערים ונערות בסיכון, לגעת בכאב ולרפא באהבה. ביום חמישי לפני 13 ימים  בלב חורשה בקצה ירושלים התנפצו החיים וכבה האור ברגע אחד החלומות נמוגו, המילים פרחו ונפלת שם, על האדמה שכה אהבת. אורי, שְׂאִי סָבִיב עֵינַיִךְ וּרְאִי כֻּלָּם נִקְבְּצוּ בָאוּ לָךְ. עומדים אנחנו כאן ומבקשים להאיר את הדרך החשוכה, מבקשים לגלות נקודת אור כדי שלא ניכשל במסע הארוך והמורכב של עמנו. חופשיים. בארץ ישראל".