אביתר בנאי זכה פרס מפעל חיים לתרבות יהודית-ישראלית

צפו ברגע הבשורה: שר החינוך, נתפלי בנט, הודיע ליוצר והזמר אביתר בנאי כי הוא זכה פרס מפעל חיים לתרבות יהודית-ישראלית. "חלק מרכזי מפסקול המוזיקה היהודית והישראלית"

חדשות כיפה מירב כהן 23/10/18 12:59 יד בחשון התשעט

אביתר בנאי זכה פרס מפעל חיים לתרבות יהודית-ישראלית
צילום: שחר רצנברג

שר החינוך, נפתלי בנט, שוחח כעת עם הזמר והיוצר אביתר בנאי והודיע לו על זכייתו בפרס מפעל חיים לתרבות יהודית-ישראלית.  הפרס מוענק לאביתר בנאי על פועלו התרבותי העשיר כזמר וכיוצר. 

בנימוקיה ציינה הועדה כי ״אביתר בנאי אינו רק אמן, הוא איש רוח. הוא צייר המצייר בצלילים, שלוקח את המאזין למקומות רחוקים, משונים, אל מרתפי הנפש, וגורם לנו לחלץ מתוכם צעקה, דמעה, צחוק, תנועה, חיים״. 

שר החינוך,בנט ברך את בנאי: ״אביתר בנאי הוא נשמה גדולה ויוצר נפלא. התרגשתי לבשר לו על הענקת פרס מפעל חיים כהוקרה לאמנות המצוינת שהוא יוצר. אביתר הוא אחד היוצרים המשמעותיים והמשפיעים בתרבות הישראלית בשנים האחרונות, ומהווה חלק מרכזי מפסקול המוזיקה היהודית והישראלית כאחד. שיריו משלבים בין זיקה לטקסטים יהודיים לבין שפה ישראלית עכשווית, מחברים בין קהלים שונים ופונים לדתיים וחילונים, צעירים ומבוגרים כאחד. הוא מסמל בעיניי את ארץ ישראל היפה, וביצירתו משתף את כולנו בעולמו הפנימי ובתהליכים שעבר במהלך השנים. בנגינתו, בקולו ובמילותיו שפורטות על הלב הוא מרומם את הרוח כך שכלום לא עצוב ולילה כיום מאיר".


 

(קרדיט: דוברות שר החינוך)