אביב אלוש מוכיח באינסטגרם: "עמלק עדיין כאן"

השחקן והזמר אביב אלוש שיתף באינסטגרם דבר תורה לפרשת זכור, ובו הוא מסביר כי עמלק הוא הספק והפירוד. "המן מזרע עמלק רצה להשמיד אותנו כי אנחנו בפירוד ולא באחדות, ככה אנחנו לא עושים את תפקידנו כעם ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/03/22 13:17 ח באדר ב'

אביב אלוש מוכיח באינסטגרם: "עמלק עדיין כאן"
צילום: Flash90

תהליך התקרבותו של אביב אלוש לדת הפתיע רבים, אך נראה שהוא חזק מתמיד. באינסטגרם של אביב המונה כמעט חצי מיליון עוקבים, הוא משתף בכל שבוע דבר תורה אקטואלי על הפרשה. השבוע נקרא את פרשת ויקרא, וזו תהיה גם שבת זכור העוסקת במחיית עמלק.

אלוש פתח: "מתחילים חומש חדש שרוב רובו מתעסק בענייני הקרבת הקרבנות. עד עכשיו בנינו את המשכן, את הגנרטור שמחבר בין הרוח אל החומר, בין השמים לארץ ובגנרטור כמו בגנרטור הוא מורכב מהמון פריטים וחלקים וכשהוא נדלק וצריך לתת חשמל יש המון פעולות שקורות בתוכו, כמו המשאבה של הדלק ובוכנות שמעבירות אותו למנוע ושמנים ומים לקירור ועוד ועוד פעולות שקורות כדי שאנחנו נוכל לקבל ממנו את החשמל ולהטעין את הנייד".

"ככה בדיוק היה תפקידם של הכהנים בעבודת המקדש לחבר בין כל החלקים והכלים של המקדש כדי שהגנרטור יעבוד וישפיע מהאור האלוקי שבוקע ממנו על כל עם ישראל, שבעים אומות העולם ועל הבריאה כולה".

עמלק הוא הספק

"המילה "ויקרא" היא קריאה עבור כל אחד מאיתנו כדי שנתקרב (קרבן, להקריב) אל הבורא. הקריאה היא קריאה חרישית ופנימית שכדאי וצריך להתחיל ללמוד לזהות אותה. לדוגמא, אם אנחנו רואים מישהו תקוע עם פנצ'ר בצד הדרך, מיד אנחנו מקבלים קריאה פנימית כדי לעצור ולעזור לו, להקריב מהזמן שלנו, עבור האחר", הוא אומר.

"אבל הקול היותר חזק ושולט הוא קולו של היצר, עמלק=ספק, שמשכנע אותנו בקלות לא להקשיב ולהמשיך בנסיעה בידיעה שהוא בטוח יסתדר ומישהו אחר יעזור לו, ואני ממהר לפגישת עבודה וכו', וככה משקיט ומשתיק לנו את המצפון ומכניע אותנו כמעט בכל סיטואציה שאנחנו פוגשים במציאות. אבל ככל שנתקרב לבורא ולתורתו יהיה לנו קל יותר לשמוע את הקריאה הזו ואנחנו נגלה רצון בתוכנו לעזור לאחר, אנחנו נחפש את זה".

עמלק עדיין כאן

אלוש מקשר את הדברים לאקטואליה: "ואהבת לרעך כמוך זה כל התורה כולה, כי רצונו של הבורא הוא שנאהב אחד את השני והאחדות והאהבה בינינו היא הכוח היחידי שיכול להכניע ולמחות את זכר עמלק=ספק שתפקידו לקרר לנו את האמונה ובנוסף גם להשמיד אותנו פיזית, ממש כמו שניסו עד לפני 77 שנים בגרמניה אוקראינה פולין וברחבי אירופה הנאורה וכמו בימינו כשיש את אירן (שושן הבירה) שמתקרבת לגרעין ומכריזה בגאון שהיא רוצה להשמיד את ישראל".

"לפני פורים אנחנו תמיד קוראים את פרשת זכור. אסור לנו לשכוח! השכחה היא החשכה והסתרה של האמת, ופורים הוא הגילוי (מגילה) של ההסתרה (אסתר) והמן מזרע עמלק רצה להשמיד אותנו כליל. ולמה? ככה זה כשאנחנו בפירוד ולא באחדות כשאנחנו מפוזרים ומבולבלים ולא עושים את תפקידנו כעם ישראל. אז שנשכיל להבין שעמלק עדיין כאן והאחדות היא האחריות של כולנו", הוא חותם.