קינוח מושלם לשבת - עוגת מוס בסגנון קרם ברולה

עוגות קרם ברולה הן סוג של טרנד כרגע. כולם אוהבים כשלתפריט נכנס שינוי מרענן, ועוגה גדולה, הופכת לקינוחים קטנים ואישיים. וכאשר זו עוגה משפחתית - החגיגה גדולה כפליים

חדשות כיפה אורי שניידר - קונדיטורית 07/05/20 13:43 יג באייר התשפ

קינוח מושלם לשבת - עוגת מוס בסגנון קרם ברולה
עוגת מוס בסגנון קרם ברולה, צילום: אורי שניידר

הניגוד בין המרקם הרך והעשיר של הקרם, לבין ציפוי הקרמל הקראנצ'י מלמעלה, הפכו את הקרם ברולה לאחד מקינוחי המסעדות האהובים והנחשקים בכל הזמנים. עוגות קרם ברולה הן סוג של טרנד כרגע. כולם אוהבים כשלתפריט נכנס שינוי מרענן, בדמות הפיכת עוגה גדולה לקינוחים קטנים ואישיים, וכשאותו קינוח אישי הופך לעוגה משפחתית - החגיגה גדולה כפליים.

השבוע נתקלתי ברשת בכמה וכמה עוגות קרם ברולה, כולן נראות מפתות ומדהימות, אבל כולן עוגות אפויות. החלטתי שזה כנראה סימן לזה שאני צריכה לחלוק איתכם את המתכון שלי, שמגיש לכם קרם ברולה בגרסה קרה ללא אפייה שמתאימה לקיץ. זהו מוס שמדמה את הטעם והמרקם הוונילי האופייני גם ללא ביצים, ויוכל להיות המרענן הרשמי של האביב שלכם.

 

המתכון מתאים לתבנית אינגליש קייק קלאסית.

להכנת המוס:

300 גר' שוקולד לבן
מיכל שמנת חמוצה (באחוז שומן גבוה כמה שיותר)
תמצית וניל

נוציא את השמנת מהמקרר ונעבוד איתה בטמפרטורת החדר. כשהיא אינה קרה, נמיס את השוקולד בשלושה פולסים של חצי דקה. נערבב עם השמנת באמצעות מטרפה ונוסיף את תמצית הוניל. רצוי להשתמש בתמצית איכותית כמה שיותר - זה חשוב לאיכות התוצאה.

3 גר' ג'לטין (כפית שטוחה)
15 גר' מים (כף)

נשפוך את המים על אבקת הג'לטין ונמתין 10 דקות. כאשר הג'לטין יספוג את המים, הוא מוכן לשימוש. נמיס אותו במיקרוגל במשך 5 שניות (להיזהר מחימום יתר). נבצע השוואת טמפרטורות בין תערובת השמנת הקרה לג'לטין החם - נכניס שתי כפות תערובת שמנת אל תוך כוס הג'לטין, נערבב ואז נכניס הכל לתערובת השמנת הגדולה.

מיכל שמנת 250 מל' - 

נקציף למרקם של קצפת רכה ולא יציבה. נקפל לתוך תערובת השמנת והשוקולד ונשפוך לתבנית. מקפיא ל-5 שעות לפחות.

 

להכנת תחתית:

שרוול ביסקוויט פתי בר בטעם וניל
50 גר' חמאה
מעט מים

נטחן את הביסקוויטים, נמיס את החמאה ונערבב יחד למרקם של כדורי שוקולד. אם התערובת לא מתחברת - נוסיף מעט מים עד להגעה למרקם המבוקש. נשטח את התערובת בתבנית מעל המוס. נקפיא כחצי שעה עד לייצוב, ואז נחתוך את התבנית ונשחרר את העוגה. שימו לב - יש להפוך את העוגה על צלחת ההגשה כך שהבסיס למטה והמוס למעלה.

 

להכנת ציפוי סוכר שרוף:

נפזר סוכר חום או לבן בשכבה דקה מעל המוס הקפוא. נשתמש במבער (ברנר) כדי לשרוף את הסוכר. אם אין ברנר - ניתן להשתמש במצט להדלקת הכיריים, אך שימו לב שפעולה זו תיקח זמן רב. אופציה נוספת - ניתן להמיס סוכר במחבת ליצירת קרמל, לחכות שיתקרר מעט ולשפוך בזהירות מתוך כפית על העוגה. אם עושים זאת, על העוגה להיות קפואה לחלוטין (אחרי לילה במקפיא).

 

והערה לגבי הג'לטין:

הג'לטין חשוב כדי שהעוגה תוכל להישמר במקרר ולא במקפיא, ולהיות יציבה אך קרמית. מי שמעוניין לוותר - יוכל, אך יתקשה להוציא את העוגה מהתבנית בשלב המאוחר יותר כי היא תהיה רכה מידי. לכן במקרה כזה, עדיף להכין את בסיס הביסקוויטים קודם, לשפוך מעליו את המוס ואז לאחר ההקפאה את ציפוי הסוכר - ולא לחלץ את העוגה מהתבנית.

 

מוזמנים אליי לאינסטגרם Ori_schneider, טעים שם!

שבת שלום.

 

למתכונים מדהימים נוספים של אורי, היכנסו!