המתכון של עינת ברזילי לפאי רועים משודרג

מתכון לשבת עם חותמת איכות והמלצה מהאנשים שקרובים לצלחת. והשבת - עינת ברזילי - עם מתכון לפאי רועים משובח. ומה המתכון שלכם?

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/03/20 12:38 א בניסן התשפ

המתכון של עינת ברזילי לפאי רועים משודרג
קרובים לצלחת - עינת ברזילי, צילום: שאטרסטוק ואביגיל פיפרנו

הפעם הראשונה בה אכלתי פאי רועים, הייתה בארוחת שבת אצל הבוסית שלי ב"צו פיוס". במקור היא מדרום אפריקה, וזו מנה אנגלוסקסית פופולרית. מאחר ונהניתי ממנו מאוד, החלטתי לאמץ ולשדרג אותו עם יין, תבלינים, ופירורי לחם משמינים. זו מנה לא מורכבת, והיא מתאימה למארחים שהמטבח לא נמצא בראש מעייניהם, אך אוהבים להאכיל ולארח, מבלי שיצטרכו לדעת לעולם מה הם צלפים, מהו קונפי ומי היא גברת גוג'י ברי.

 

מצרכים

חצי קג' בשר טחון
בצל קצוץ דק
2 כפות רסק עגבניות
כוס ציר עוף
מלח פלפל ותבלינים שאוהבים

שמן זית
תרסיס שמן

3 תפוחי אדמה
2 בטטות

גזר
פירורי לחם
 

אופן ההכנה

בשלב הראשון מכינים פירה. מבשלים את תפוחי האדמה והבטטות בסיר עם מעט מלח, עד שיתרככו. מסננים את המים, מועכים עם מעט שמן זית או מזולה פרווה. 

מטגנים במחבת רחבה בצל קצוץ, גזר מגורד, ומוסיפים את הבשר. מטבלים ומוסיפים 2 כפות רסק עגבניות תוך ערבוב מתמיד. מוסיפים כוס ציר מרק עוף (לא חייבים ציר אמיתי. אפשר גם כוס מים רותחים עם כף אבקת מרק עוף), מפוררים במזלג את הבשר, וממתינים עד שהתערובת תשחים מעט והריח יתפשט במטבח. אפשר גם למזוג מעט יין אדום לבשר. 

 

לסיום, מרכיבים בתבנית פיירקס: שכבת פירה. שכבת בשר, שכבת פירה. מפזרים מעל פירורי לחם ומזלפים שמן זית. חורצים במזלג שתי וערב לקישוט, ואופים בתנור בחום של 180 מעלות, במשך חצי שעה עד שמשחים מלמעלה.

מומלץ להגיש קוביות גדולות מהפאי, יחד עם סלט עלים אישי מרענן בצד.

 

 

למתכונים מיוחדים נוספים