המתכון של אביטל כלפה לעוגיות טוניסאיות מושלמות

מתכון לשבת עם חותמת איכות והמלצה מהאנשים שקרובים לצלחת, והשבת - אביטל כלפה, עם מתכון קל להכנה, שמתאים גם לפסח! ומה המתכון שלכם?

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/03/20 09:00 ט באדר התשפ

המתכון של אביטל כלפה לעוגיות טוניסאיות מושלמות
אביטל כלפה, צילום: קטיה בורינדין

ביום שישי האחרון, הכנו שבת קצת בלחץ, כי יום לפני כן הוצאתי סינגל חדש, והייתי עסוקה סביבו. הבנות נרתמו לבישולים ויצא ששתי הקטנות שלי הכינו את המתכון הזה לגמרי לבד (בנות חמש ושבע) 
הוא מושלם כי הוא באמת קל, ותוך עשרים דקות יש לכם שני מגשים של עוגיות שקדים זהובות טעימות. מסתבר שאם חומרי הגלם איכותיים ומזינים אין סיבה להתערב בטבע יותר מדי. קיבלתי אותו מחמותי המהממת כשהתחתנו, ואימצתי באהבה.

 

עוגיות שקדים - בתוניסאית ׳גיזתה׳

מצרכים:

300 גרם שקדים טחונים

4 ביצים 

כוס סוכר 

4/5 טיפות תמצית שקדים

כפית תמצית וניל / כף מי הדרים 

לקישוט: שקדים שלמים / סוכריות צבעוניות 

מנג׳טים 

טיפ קטן לפני שמתחילים: המצרך הקריטי מהרשימה שאין אותו לרוב בבית זה השקדים הטחונים. כיון שהם נשמרים לאורך זמן, אני ממליצה מראש כשאתם מגיעים לדוכן לקנות כמות גדולה של שקיות, שבכל אחת מהן יהיו 300 גרם שקדים טחונים, ואז הכמות כבר מוכנה לכם בארון מראש היישר לקערה בכל רגע שתרצו. 

עוגיות שקדים

עוגיות שקדיםצילום: אביטל כלפה

 

אופן ההכנה:

טורפים את הביצים עם השקדים הטחונים, מוסיפים את הסוכר ואת תמצית השקדים ומערבבים היטב עד לקבלת מרקם אחיד. אגב, הטעם הפירותי המסורתי ניתן על ידי מי הדרים. מחלקים בעזרת כפית את הבלילה לתוך מנג׳טים שהנחתם מראש על תבנית אפיה, ועל כל עוגיה מניחים שקד שלם במרכז. 

שקדים כידוע מזינים מאוד ומהווים תחליף בריא לחלבון. בנוסף, העוגיות האלו ממש נימוחות ומתאימות לכל גיל. לכן כשהבנות היו פעוטות התאמתי אותן לילדים, הוספתי מעט תמצית וניל במקום מי הדרים, וקישטתי בסוכריות צבעוניות, זה עבד כמו קסם.

לאפות בתנור בחום של 200 מעלות. תוך רבע שעה העוגיות הבהירות יקבלו פס זהוב מסביב, מעל ומתחת למנג׳ט וזה סימן שהן מוכנות. כשהן מתקררות יש לאחסן בקופסה סגורה ובמקום יבש.
כמובן לא לפני שלקחתם לכם אחת, זה הכי טעים כשזה עוד חם ופריך. 

בתאבון,
אביטל.

 

רוצים לשמוע את הסינגל החדש של אביטל? היכנסו

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן